Kabouters en JO8 glansrijk geslaagd voor hun Pietendiploma

Nu de maand december is aangebroken zitten we midden in een periode waarin gedichten, het zingen van Sinterklaasliedjes en natuurlijke cadeautjes en surprises centraal staan. In het kader van de sinterklaastijd stond er vrijdag een pietenparcours op het programma voor de kabouters en JO8. Helaas konden Sinterklaas en zijn pieten niet aanwezig zijn gezien hun drukke agenda in deze periode. Gelukkig hadden hij en zijn pieten wel pietenpakjes, cadeautjes en pepernoten achtergelaten in het dorpshuis die tijdens het parcours gebruikt konden worden! Tijdens dit parcours werden de pieten-skills van onze jongste voetbaltelgen grondig getest met als inzet het officiële vv Waskemeer pietendiploma

Toen iedereen gekleed was in pietenkleding kon de training beginnen! De training bestond uit enkele tests van elementen die pieten in hun dagelijkse werkzaamheden tegenkomen. Zo moesten er huizen beklommen worden, werd er gebalanceerd op de toppen van de daken en moesten er pakjes door de hoogste schoorstenen gegooid worden. Daarnaast werd ook de wendbaarheid grondig getest doordat de kabouters moesten slalommen, kruipen door nauwe buizen en werd er geklauterd in de rekken. Vol energie en enthousiasme hebben de aspirant-pieten alle oefeningen uitgevoerd. Tussendoor werd er ranja gedronken inclusief pepernoten om op krachten te komen, waarna iedereen weer vol overgave aan de oefeningen begon. Na bijna een uur hadden de trainers voldoende gezien en was de einduitslag overtuigend. Alle deelnemers waren glansrijk geslaagd voor hun pietendiploma! Uit handen van de trainers ontving iedereen het felbegeerde diploma waar ze zo hard voor gewerkt hadden. Daarnaast kregen ze ook een medaille als erkenning voor hun uitstekende prestatie en een lekkere traktatie! Hierna konden de deelnemers met een moe maar voldaan gevoel huiswaarts keren. Als vereniging kijken we terug op een geslaagde en gezellige avond. De overduidelijke eindconclusie is dat onze vereniging niet alleen beschikt over een talentvolle groep voetballers, maar ook over een uitstekende lichting hulppieten!

Onderstaande foto’s geven een sfeerimpressie van de geslaagde training.