Locatie wijzigingen oefenwedstrijden eerste selectie

Locatie wijzigingen oefenwedstrijden eerste selectie In verband met de droge periode die wij hebben gekend, is het wedstrijdveld nog niet door de gemeente opengesteld. Hierdoor zijn er locatie wijzigingen in het speelschema van de oefenwedstrijden voor de eerste selectie doorgevoerd. Het eerste oefenduel tegen v.v. De Sweach vindt komende zaterdag niet in Waskemeer plaats, maar in Beetsterzwaag (aftrap 14:30 uur). De laatste ontmoeting tussen beide ploegen dateert van 18 maart 2017. Dankzij een late treffer van Douwe van der Mei werd een overwinning veiliggesteld en werden de promotiekansen vergroot. Inmiddels zijn de groenhemden actief in die felbegeerde derde klasse, terwijl de Sweach, dat in het verleden ruim 10 jaar in de derde klasse actief is geweest met één jaar een uitstapje in de tweede klasse, afgelopen seizoen degradeerde uit de vierde klasse. Waskemeer kan hoofdzakelijk om vakantieredenen bij dit duel nog niet over de voltallige eerste selectie beschikken. De wedstrijd staat onder leiding van scheidsrechter R. van Gils. Het oefenduel tegen Fit Boys op woensdagavond 22 augustus 2018 (aftrap 20:00 uur) vindt plaats op het kunstgrasveld van v.v. ONT, waarbij de verwachting luidt dat dan de selectie nagenoeg compleet is. Begin volgende week zal worden beslist waar het oefenduel tussen Velocitas en Waskemeer plaats gaat vinden. Het speelschema tot en met de start van de bekercampagne betreft als volgt:
  • Zaterdag 18/8 - 14:30 uur: De Sweach – Waskemeer,
  • Woensdag 22/8 - 20:00 uur: Waskemeer – Fit Boys (locatie ONT),
  • Zaterdag 25/8 - 13:00 uur: Waskemeer – Velocitas (locatie volgt),
  • Dinsdag 28-/8 - 20:00 uur: Hardegarijp – Waskemeer,
  • Zaterdag 1/9 - 14:30 uur: Start bekercompetitie – Lions’66 (uit).
De actiefoto met daarop Tim Haven is tijdens de laatste ontmoeting tussen De Sweach en Waskemeer door huisfotograaf Jaco Jonkman gemaakt.