Regiocup voor jeugd gestart

Dit weekend stond de eerste ronde van de regiocup op het programma voor onze jeugdteams. Hier hebben we natuurlijk lange tijd naar uitgekeken, want wat hebben we het gemist. Het juichen na een doelpunt met je medespelers, alles uit de kast halen om de drie punten veilig te stellen, het geluid van de noppen van de voetbalschoenen op de bestrating en uiteraard met je vrienden/vriendinnen een wedstrijd spelen om het ‘echie’.

Alle wedstrijden van de jeugdteams van onze vereniging werden dit weekend gespeeld op sportpark ’t Ald Leger. De ochtend werd om 9:00 afgetrapt door de JO10 en JO12. De JO10 moest haar meerdere erkennen in het sterke Gorredijk ondanks een goede tweede helft. De JO12 van coaches Harry v/d Veen en Tomar Peeters liet geen spaan heel Oosterwolde. Na twee keer 30 minuten speeltijd stond de teller uiteindelijk op 19-0. Om 10:30 was het beurt aan de JO8. Zij speelden tegen de leeftijdsgenoten van Drachtster Boys. De groenhemden kwamen sterk voor de dag en lieten met vlotte combinaties en fraaie individuele acties zien dat er veel voetbal in het team zit. Dit kwam ook tot uiting in de score. De ban in de wedstrijd werd gebroken door Tycho en hierna was het spreekwoordelijke hek van de dam. Na een ruststand van 5-0 stond er uiteindelijk aan het einde van de wedstrijd een klinkende 10-0 zege op het scorebord! De helft van deze doelpuntenproductie kwam op naam van Tycho, maar ook Mylan, Lotus en Bernt wisten het net te vinden. Het slotakkoord van de dag was aan de JO17. De manschappen van Halbe Jan de Boer kwamen in actie tegen Zuidlaren. De groenhemden speelden een uitstekende wedstrijd en gingen aan de thee met een 2-0 voorsprong door doelpunten van Jelmer Nick en Egbert. Na de pauze breide Aren de voorsprong uit naar 3-0. Zuidlaren kwam niet verder dan een eretreffer, waardoor de wedstrijd in een 3-1 overwinning eindigde. Volgende week komen de meeste teams weer in actie. We hopen dat er ook dan weer veel doelpunten en overwinningen zullen volgen!

Onderstaande foto's geven een kleine sfeerimpressie van de eerste ronde van de regiocup.