Snoektocht 2019 wederom groot succes!

Zondag 3 november jl. stond wederom de jaarlijkse visdag van de VV op het programma. Na de succesvolle snoekvangst verleden jaar ten noorden en zuiden van Waskemeer meer, trok de karavaan dit jaar oostwaarts in de richting van Veenhuizen.

Traditioneel verzamelde een ieder om 9:00 uur in de kantine waar onder het genot van een kop koffie de spelregels voor deze editie werden gepresenteerd. Na de flitsende PowerPoint haastte een ieder zich naar de waterkant in een verwoede poging aanspraak te maken op een van de schitterende prijzen.

Na enkele minuten begonnen alle telefoontjes al te trillen, het was Jenno de Boer die de eerste vangst van de dag deed en na later bleek niet de laatste. Fijn voor hem, omdat deze doorgewinterde visser vorige jaar nog met de poedelprijs huiswaarts keerde. Langzaam maar zeker verplaatste de stoet zich richting het cellencomplex Groot Bankenbosch alwaar een bezoek werd gebracht aan Age V. die tijdelijk woonachtig is in deze half-open inrichting. Zowel de grote als de kleine wijzer stonden inmiddels op de 12 en zo werd er van de gelegenheid gebruik gemaakt om meteen maar gezamenlijk te lunchen. 12 liter snert en zakken vol broodjes werden verorberd door de hongerige vissers.

Na de middag werd er gevist tussen Veenhuizen en Assen. Het achterstallige onderhoud aan de Kolonievaart was duidelijk merkbaar, weinig vis. Desondanks wist Ruben er zijn eerste snoek ooit te vangen. In de Norgervaart werden nog wel enkele vissen boven gehaald, maar de aantallen van de vorige editie (40+) werden dit jaar helaas niet bereikt. Rond 15:00 uur trok de stoet in de richting van Maallust voor een rondleiding en een bijbehorende proeverij, aansluitend vond de prijsuitreiking in Waskemeer plaats.

De poedelprijs en de winnaarsbokaal (de wisselvis) ging dit jaar naar dezelfde personen, echter dit maal omgekeerd.

Van poedel naar winnaar: Jenno de Boer (147cm)
Van winnaar naar poedel: Melle Stoker
Grootste vangst: Jort Hut (74cm)

De pechprijzen vielen dit jaar in handen van: Pebe, Wolter, Tjado en Edwin.

Al met al een super geslaagde dag, perfecte organisatie, mooi weer, veel gezelligheid, een echte aanrader voor de sportvisliefhebber!