Trainer Bart Roijinga ook volgend seizoen trainer B-selectie

In het kielzog van hoofdtrainer Marcel Poll heeft ook Bart Roijinga te kennen gegeven volgend jaar onderdeel te blijven van de technische staf. De B-selectie staat er goed op, vind ook Bart Roijinga. "Ja, ik ben zeker niet ontevreden. De opkomst is meer dan prima en we maken zeker stappen", aldus Roijinga. In de reserve derde klasse komt Waskemeer 2 veel tweede elftallen van grotere verenigingen tegen, zoals Zwaagwesteinde en Veenwouden. "We blijven vrij makkelijk overeind met deze jeugdige groep. Met een beetje geluk hadden we zelfs bij de eerste 3 kunnen staan, maar belangrijker is dat de jongens van wie een flink aantal dit jaar voor het eerst in de senioren spelen, stappen maken in hun ontwikkeling. En
"Dat is vooral voor het vijfde erg vervelend"
Bart Roijinga
van wie een flink aantal dit jaar voor het eerst in de senioren spelen, stappen maken in hun ontwikkeling. En dat is het geval". Het trainen/coachen heeft als consequentie dat het voetballen in het vijfde elftal er vaak bij in schiet. "Dat is vooral voor het vijfde erg vervelend", lacht Bart. "Maar wonderwel weten zij zich ook in de top van hun klasse te manifesteren, dus dat gaat goed. Nee, natuurlijk vind ik dat jammer omdat zelf voetballen het leukste is wat er is. Maar ik doe het graag voor de vereniging en de jongens, zeker als zoals dit seizoen het plezier er vanaf druipt", zo geeft Bart te kennen. De samenwerking met de nieuwe hoofdtrainer Poll is voor Bart een extra stimulans om door te gaan. "Ja, het werken met Marcel is leuk en leerzaam. Marcel vroeg mij om ook volgend jaar weer onderdeel van de technische staf uit te maken en ruimte om te weigeren was er eigenlijk niet", lacht een trotse Bart. "In dit jubileumjaar waar we in totaal met 10 seniorenteams in verschillende competities uitkomen staan we er met z'n allen erg goed op en daar ben ik als bestuurslid natuurlijk ook bijzonder blij mee", zo besluit Bart.