Voetbalclinic FC Groningen meer dan geslaagd

In oktober viel de FC Groningen on tour clinic letterlijk en figuurlijk in het water door de vele regenval van destijds. Van afstel is uiteraard geen uitstel gekomen, want afgelopen vrijdag vond onder stralende omstandigheden alsnog de clinic plaats. Gedurende de meivakantie maakt de Trots van het Noorden een rondje door de drie noordelijke provincies waarbij dus ook Waskemeer werd aangedaan. In totaal wisten ruim 70 deelnemers uit Waskemeer en omgeving hun weg te vinden naar ons sportpark alwaar men zich in het zweet heeft kunnen werken. Door sponsoring vanuit onze vereniging kon de dag worden aangeboden tegen een gereduceerd tarief van €15,-, waardoor de clinic toegankelijk en betaalbaar blijft, getuige de hoge opkomst.

Omstreeks 7:30 waren de eerste begeleiders vanuit Groningen al op ons sportpark om de voorbereidingen te treffen. Zo werd ons sportpark voorzien van het nodige FC Groningen promotiemateriaal, werden de diverse oefeningen uitgezet op de velden en werd de planning van de dag doorgenomen. Tegen negenen druppelden de eerste enthousiastelingen binnen, waarna om 9:30 de aftrap plaatsvond. De clinic bestond uit twee dagdelen waarbij alle deelnemers een divers pakket aan uitdagende en leerzame oefeningen voorgeschoteld kregen. Tussen de middag was er voor eenieder een voedzame lunch in de kantine. Omstreeks 15:30 vond de afsluiting van de dag plaats waarbij de strijder en het team van de dag werden gekroond. Voor deze laatste categorie bestond de prijs o.a. uit een zwaaivlag die goed van pas zal komen tijdens de wedstrijd van zaterdag tegen Sparta Rotterdam waarvoor alle deelnemers kaarten hebben gekregen. Nadat alle deelnemers hun officiële FC Groningen certificaat uitgereikt kregen en werden getrakteerd op drinken, wat lekkers en een ijsje om op krachten te komen kwam de stralende voetbaldag ten einde.

Als vereniging kijken we terug op een meer dan geslaagde voetbaldag! De weergoden waren ons goedgezind want gedurende bijna de gehele dag stond de zon hoog aan de hemel met een strakblauwe lucht. We hopen dat alle deelnemers net als ons kunnen terugblikken op een geslaagde en onvergetelijke dag. Bij deze willen we de trainers van FC Groningen bedanken voor hun enthousiasme op en rond de velden en voor het verzorgen van een leerzame clinic. Daarnaast willen we via deze weg alle vrijwilligers bedanken die vrijdag de gehele dag klaar stonden om achter de schermen alles in goede banen te leiden.

Onderstaande foto's van Jaco Jonkman en Mirthe de Vegt geven een sfeerimpressie van de geslaagde voetbalclinic.