Voetbalschool verplaatst zich naar de zaal

Voetbalschool verplaatst zich naar de zaal Vanaf halverwege september is onze vereniging op de woensdagmiddag begonnen met een voetbalschool. Deze staat onder begeleiding van Freddie van der Velde, die naast veldvoetballer ook al jarenlang op een hoog niveau in de zaal voetbalt. Om die reden hebben we er voor gekozen om de jeugd dit jaar als onderdeel van de voetbalschool tijdens de winterperiode in de zaal te laten trainen. Alle jeugdteams zijn ingeschreven voor meerdere zaaltoernooien en de zaaltrainingen vormen hiervoor een goede voorbereiding. Daar komt bij dat de ervaring leert dat het trainingsveld gedurende de winterperiode niet altijd even goed bespeelbaar is. Nadere informatie over de aankomende zaaltoernooien volgt binnenkort. Aangezien de sportzaal in het Liudger qua afmetingen niet toereikend is om de trainingen van de JO15 en JO19 in te kunnen herbergen hebben we met ingang van woensdag 14 november de sporthal in MFC De Wier in Ureterp geboekt. Hierbij zullen we een beroep op de ouders doen om bij toerbeurt als chauffeur op te treden. De overige jeugdteams trainen wel gewoon in het Liudger. Op deze manier denken we een goede en praktische oplossing gevonden te hebben voor de jeugd om ook tijdens de wintermaanden actief te kunnen blijven. De consequentie is wel dat de veldtrainingen die gepland stonden op de dinsdag voor de JO15 en JO19 komen te vervallen. Dit betekent dat met ingang van week 46 (maandag 12 november) de trainingstijden als volgt zijn:  Als "warming-up" voor het zaalseizoen is het daarnaast ook de bedoeling om met de jeugd een wedstrijd van de Leekster Eagles te bezoeken, die op het één-na-hoogste niveau actief zijn en meedoen om de koppositie. Dit is de club waar Freddie inmiddels jarenlang actief is, maar helaas staat hij op dit moment aan de kant met een blessure. Binnenkort volgt er meer informatie over dit uitje met de voetbalschool. We hopen er met z’n allen een prachtig zaalseizoen van te kunnen maken!