Voorbeschouwing bekervoetbal

Nu de zomervakantie voor velen ten einde is gekomen en de eerste trainingen inmiddels achter de rug zijn, start het bekervoetbal komend weekend. Voor velen een mooi moment om zich klaar te stomen voor de competitie die over enkele weken weer zal starten.

Programma jeugd: De zomerstop zal definitief ten einde zijn, nadat de telgen om half 9 hebben afgetrapt. De E1 zal als eerste de bal thuis laten rollen, wanneer het de strijd aan gaat met Blue Boys. Als tweede thuiswedstrijd van de dag volgt de A1 tegen Gorecht A2 (9:30 uur). Laatstgenoemde wedstrijd werd onlangs nog afgelegd op het toernooi in Vries, waar de heren A’s met 1-0 wisten te winnen van de Groningers, wat mede daardoor resulteerde in toernooiwinst. Aangezien een behoorlijk aantal spelers naar de senioren teams zijn verkast, luidt de vraag voor de huidige technische staf of het verjongde team zich gelijk al staande weet te houden tegen dit sterke team go to this website. Enkele kilometers verderop zullen de C’s het opnemen tegen Donkerbroek/Makkinga combinatie. Rond het middaguur zullen beide B teams starten met een derby. De B2 ontvangt Haulerwijk en de B1 gaat op bezoek in Ureterp.

Thuis: ’s Middags zijn de senioren aan zet. Allereerst zal Jong Waskemeer (3) het thuis opnemen tegen Stadpark 4, aftrap 13:30 uur. Dit seizoen maakt Waskemeer binnen haar clubgeschiedenis de primeur door met een team bestaande uit spelers tot 23 jaar in de seniorencompetitie uit te komen. De eer is aan fusieclub Stadspark (voormalig s.c. Gronitas en v.v. de Vogels) om als eerste een officiële wedstrijd tegen Jong Waskemeer te mogen spelen. Vervolgens zal het tweede van Waskemeer aantreden tegen het sterke Marum 2, aftrap 16:00 uur. Voorafgaand aan deze wedstrijd zal Waskemeer 2 door velen als underdog worden aangemerkt, daar de gasten actief zijn in de reserve tweede klasse C. Het is uiteraard maar de vraag of deze kwalificatie recht doet aan de kwaliteit binnen de wedstrijdselectie van het 2e. Tot slot zullen de meisjes het voetbalweekend thuis ten einde brengen tegen HFC’15 uit Hoogkerk.

Uit: De oudgedienden (4e elftal) zullen om half 3 aantreden in het gevangenisdorp. Tegenstander van deze middag betreft Veenhuizen 3. Tegelijkertijd speelt het eerste in Anjum, het dorp wat tussen 1913 tot 1935 het eindpunt was van het Dokkummer Lokaeltje (spoorlijn naar Leeuwarden). Op It Kolkenfjild zal worden gespeeld tegen v.v. Anjum, welke dit seizoen zijn comeback zal maken in de derde klasse B. De laatste officiële ontmoeting tussen beide ploegen dateert uit het seizoen 2002-2003. Binnen de huidige eerste selectie van Waskemeer, maakte alleen Johan Keuning beide ontmoetingen met de Kolkenfjildbewoners als speler mee. Bij de gastheren uit Dongeradeel geldt hetzelfde voor de heren Holwerda en Zijlstra, samen goed voor meer dan 250 doelpunten. Daar beide ploegen in de voorbereiding prima hebben gepresteerd, belooft het op voorhand een spannende middag te worden. De overige bekerwedstrijden van het eerste zullen thuis worden afgelegd. Dinsdagavond komt VIOD Driesum op bezoek, aftrap 20:00 uur & zaterdag 29 augustus (aftrap 14:00 uur) volgt Be Quick Dokkum.