Waskemeer start competitie met overwinning op SVBO

Ondanks dat de gastheren binnen enkele minuten tegen een achterstand aan moest kijken, was het de thuisclub die uiteindelijk met 5-2 wist te winnen. Van meet af aan waren de groenhemden de bovenliggende partij. Echter, waren het de gasten die als eerste dit seizoen het net wisten te vinden. Binnen 5 minuten spelen werd een voorzet verkeerd door de defensie ingeschat. Fuhler kwam daardoor oog in oog met keeper Bouma en wist dit buitenkansje wel te benutten. De gastheren gingen door waar het mee begon en bleven geduldig wachten op de kansen die nog zouden komen. Een prachtige steekpass van Veenstra werd door Smid bekwaam binnengeschoten. Enige tijd later was het Mitchel van Kalsbeek die de bal van grote afstand in de kruising zag verdwijnen, waarmee Waskemeer voor het eerst deze middag op voorsprong kwam. Opslag voor rust was het Bouwe Veenstra die de voorsprong uitbouwde naar een comfortabele 3-1 voorsprong. Ook na rust had Waskemeer het betere van het spel. Jurrien Hummel kwam over links door de defensie van SVBO heen en schoot vervolgens onberispelijk via de binnenkant van de paal binnen. Nadat Sikkes het verschil weer op twee doelpunten had gebracht, was het slotakkoord voor Waskemeer. Bouwe Veenstra tekende zijn tweede doelpunt van de middag aan door vanuit een onmogelijke hoek de bal over de keeper heen te plaatsen, wat in een 5-2 eindstand resulteerde.