Wedstrijdoverzicht jeugd 12 maart

Dit weekend kwamen de JO8 en JO11 in eigen huis in actie voor de laatste speelronde van de derde competitiefase. Voor de JO13 en JO19 stond een wedstrijd buitenshuis op het programma. Uiteraard kwamen op vrijdagavond ook de kabouters in actie en werd hiermee traditiegetrouw het voetbalweekend afgetrapt. Hieronder is een terugblik te vinden op afgelopen zaterdag waarbij de teams onder lenteachtige omstandigheden de wei in mochten.

Onder een stralend voorjaarszonnetje speelde de JO8 van coach Mirthe de Vegt op het tweede veld tegen de leeftijdsgenoten van Oerterp. De Ureterpsters konden zich bij winst kronen tot periodekampioen en hadden dan ook het nodige publiek meegenomen om het team te ondersteunen op sportpark 't Ald Leger. De gasten begonnen goed aan de wedstrijd en wisten al snel op een 0-3 voorsprong te komen. Hierna was het Hidde die de aansluitingstreffer wist te produceren met een fraai afstandsschot. Voor de pauze wist Oerterp de marge weer op drie te brengen waardoor beide teams met een 1-4 tussenstand aan de ranja gingen. In het tweede bedrijf schoten de groenhemden uit de startblokken. Door een fraai schot van Mylan in de verre hoek wist de JO8 de marge te verkleinen tot twee en doordat Asa de keeper wist te verrassen met een schot wat door de benen van de keeper tegen de touwen belandde was de spanning weer helemaal terug in de wedstrijd. De klasse bij de aanstaande kampioen kwam vervolgens bovendrijven en Oerterp liep uit naar een 3-7 tussenstand. Doordat een fraaie assist van Lotus door de goed gepositioneerde Renske werd binnengetikt en ook Oerterp nog een keer tot scoren kwam eindigde de wedstrijd in een 4-8 zege voor de gasten. Het team van Mirthe de Vegt kan al met al terugkijken op een goede wedstrijd waarbij het team op waarde is geklopt.

Ook de JO11 speelde tegen de aanstaande kampioen. Marum kwam namelijk op bezoek en was tot dusver ongeslagen met een doelsaldo van +33. De groenhemden van coach Johan Keuning wisten de stand lang op 1-1 te houden, maar uiteindelijk trok Marum toch aan het langste eind met 1-6. Doelpunt aan Waskemeerse zijde kwam op naam van Jorrin die met een pegel het net wist te vinden. Lees hieronder het wedstrijdverslag door de ogen van Metz.

J.O. 11 in volle gang
Marum tegen Waskemeer, dat was de wedstrijd laatste keer. We speelden toen 1-6 dus Waskemeer ging flink op de fles. We speelden in waskemeer, maar er is nog veel meer. Zoals onze keeper van Waskemeer, hij was echt net Onana! Maar hij hield er helaas niet genoeg, vandaag had hij geen siësta. En nog even;  wie deed er nog meer zijn best? Dat waren ze toch allebei want Oost West, thuis best.

Voor de JO13 kon het navigatiesysteem ingesteld worden op sportpark Het Scheeneveld in Munnekeburen, alwaar gescheeld werd tegen VWC. De gastheer eindigde in de najaarscompetitie als tweede en kende vorig weekend een goede generale door Oldeboorn met 6-1 te verslaan. De JO13 vocht voor wat het waard was en verkocht de huid duur, maar helaas kon niet voorkomen worden dat VWC uiteindelijk met 4-0 wist te winnen. VWC was net een maatje te groot waardoor de punten in Munnekeburen bleven. Volgend weekend staat voor de groenhemden van coaches Harry v/d Veen, Aren Greebe en Tomar Peeters een thuiswedstrijd op het programma. Om 11:00 zal dan op sportpark ’t Ald Leger afgetrapt worden tegen Mildam.

Tot slot speelde de JO19 in Oostwold tegen Pelikaan S. De gastheer kent tot dusver een goed seizoen waarin het alle drie gespeelde wedstrijden tot dusver in winst heeft weten om te zetten. De groenhemden incasseerden in de eerste fase van de wedstrijd een tik doordat Pelikaan S op een 1-0 voorsprong kwam, maar wist in het restant van de eerste helft op uitstekende wijze de rug te rechten. Door doelpunten van achtereenvolgens Yannick, Aren en Frits ging het team van Halbe Jan de Boer en Tseard Haites namelijk met een 1-3 voorsprong de rust in. In het tweede bedrijf werd de wedstrijd echter volledig uit handen gegeven en trok Pelikaan S de wedstrijd met 4-3 over de streep. Al met al een onnodige nederlaag voor JO19. Volgende week kunnen de groenhemden de smaak van deze wedstrijd wegspoelen tegen Gorecht; om 11:00 zal er afgetrapt worden op sportpark 't Ald Leger.

Onderstaande foto's geven een sfeerimpressie van de wedstrijden van de JO8 en JO11 en de training van de kabouters.