Wedstrijdoverzicht jeugd 16 april

Aangezien het paasweekend door de KNVB als inhaalweekend bestemd is stonden er maar twee competitiewedstrijden op de planning voor de jeugdteams. Dit betrof de wedstrijden van de JO15 en JO19. Daarnaast speelde de JO11 een oefenwedstrijd in en tegen Opende en trainde de JO8 op ons sportpark. Lees hieronder een kort overzicht van de behaalde resultaten.

De JO15 kent tot dusver een uitstekend seizoen. Met 16 punten uit zes wedstrijden is het team van coaches Jerre Wagenaar en Sander Visser tot dusver ongeslagen waarmee het de koppositie van de ranglijst bezet. Dit weekend stond een wedstrijd op de planning tegen LTC uit Assen die meedraaien in de middenmoot. Na het eerste fluitsignaal op sportpark De Hoogte waren de groenhemden de bovenliggende partij en heer en meester. Dit vertaalde zich uiteindelijk in een score met duidelijke cijfers; de groenhemden stapten namelijk met een 0-6 overwinning van het veld. Doelpunten kwamen op naam van Storm (4x), Jelmer Nick en Hein. Volgend weekend staat een kraker op het programma. Dan komt nummer twee TLC uit Leek namelijk op bezoek op sportpark ’t Ald Leger. De aftrap zal om 9:15 plaatsvinden.

Voor de JO19 stond een thuiswedstrijd tegen Rijperkerk/Suawoude op het programma. Onder leiding van scheidsrechter Jenno de Boer kenden de groenhemden een sterke eerste helft. Grote kansen vielen er te noteren voor Aren die de lat raakte, Egbert die de bal rakelings over de kruising schoot en Jorrit die 1-op-1 met de keeper niet tot scoren kwam. Ook in de tweede helft was het team van coaches Halbe Jan de Boer en Tseard Haites heer en meester. Nadat wederom enkele goede mogelijkheden onbenut bleven was het uiteindelijk Aren die de ban wist te breken. Na een bal van achteruit van de voet van Sander wist de rappe Aren op snelheid zijn directe tegenstander af te schudden waarna hij beheerst de bal langs de sluitpost tegen de touwen schoot. Niet lang daarna kwam Aren wederom oog in oog met de keeper, maar ditmaal wist hij niet tot scoren te komen. In het slot van de wedstrijd deed een aloude voetbalwet haar intrede. Uit een spaarzame uitbraak van de gasten kwam Rijperkerk/Suawoude namelijk op gelijke hoogte. Het resterende tijdsbestek was te kort voor de groenhemden om hier nog wat aan te veranderen, waardoor de spelers genoegen moesten nemen met een zuur gelijkspel. Volgende week staat voor de JO19 wederom een thuiswedstrijd op de planning. Ditmaal zal om 11:00 aangetreden worden tegen Jistrum.

Tot slot benutte de JO11 het competitieloze speelweekend om een oefenwedstrijd te spelen. Hiervoor werd afgereisd naar Opende. De thuisploeg komt uit in de derde klasse waar de groenhemden in de vierde klasse actief zijn. Een mooie testcase dus voor het team van Johan Keuning en Herbert Golsteijn. Uiteindelijk wist het team na een spannende wedstrijd met 3-5 aan het langste eind te trekken. Doelpunten kwamen op naam van Diederik (2x), Mylan (2x) en Bernt. Deze overwinning maakt dat de groenhemden volgende week met vertrouwen zullen afreizen naar Drachten voor hun wedstrijd tegen Drachtster Boys, die met een derde positie net een plekje onder de JO11 te vinden zijn. De aftrap in Drachten zal om 12:30 plaatsvinden.

Onderstaande foto’s geven een sfeerimpressie van de voetbalochtend op sportpark ‘Ald Leger.