Wedstrijdoverzicht jeugd 18 september

Onder stralende nazomerse omstandigheden was er dit weekend weer van alles te beleven op sportpark ’t Ald Leger. Meerdere teams kwamen hierbij in actie. Het weekend werd zoals vertrouwd afgetrapt op de vrijdagmiddag door de kabouters. Deze groep bestaat inmiddels uit ruim tien enthousiastelingen die onder leiding van coach Joost van Burgsteden op een speelse manier kennis maken met het voetbalspel. Met diverse oefeningen werken zijn wekelijks aan hun voetbalskills

Op de zaterdag kwamen er vier teams in actie. In het vroege ochtenduur maakte de JO11 thuis om 9:00 haar opwachting tegen VEV’67. Het team van Johan Keuning en Tseard Haites wist vorige week in een knotsgekke wedstrijd aan het langste eind te trekken door in eigen huis Nieuw Roden te verslaan met 10-8. Ook ditmaal waren er voldoende doelpunten te noteren maar helaas gingen de Leeksters er met de drie punten vandoor door de wedstrijd met 3-6 te winnen. Doelpunten aan Waskemeerse zijde kwamen op naam van Nelson en Jorrin (2x)

Ook de JO13 trapte om 9:00 af op sportpark ’t Ald Leger. De groenhemden namen het op tegen Stanfries uit Appelscha. Onder toeziend oog van een grote publieke belangstelling wisten de gasten voor de rust tweemaal tot scoren te komen. Ondanks enkele goede kansen bleef het telraam aan Waskemeerse zijde op 0 staan voor de pauze. Na de ranja schoot de ploeg van Tomar Peeters en Harry v/d Veen uit de startblokken en wist het binnen een mum van tijd de aansluitingstreffer te maken. Deze kwam op naam van Matthijs. In het verdere verloop van de wedstrijd hadden de groenhemden meerdere kansen om de verdiende gelijkmaker te produceren. Schoten van Anyk en Jarna hadden een beter lot verdiend en een schot van Matthijs werd van de doellijn gehaald. Hierdoor eindigde de wedstrijd in een 1-2 overwinning voor Stanfries, maar desalniettemin kan de JO13 terugkijken op een goede wedstrijd die voldoende aanknopingspunten biedt voor het verdere verloop van de competitie!

Onder een stralende nazomerzon kwam de JO8 in actie in de burentwist met Haulerwijk. De JO8 heeft de smaak te pakken, want waar de eerste competitiewedstrijd nipt verlopen werd tegen Thor met 9-8 werd vorige week de eerste driepunter veiliggesteld tegen Trinitas. Ook dit weekend wist het team van Kim Groot en Mirthe de Vegt de zege over de streep te trekken. De spelers legden stuk voor stuk een uitstekende wedstrijd op de mat en het publiek werd getrakteerd op fraaie treffers, goed samenspel en meerdere technische hoogstandjes. Uiteindelijk stond na twee keer 20 minuten de teller op 14-0 in het voordeel van de groenhemden. Leuk feitje is dat alle spelers aan Waskemeerse zijde een doelpunt hebben weten te maken en hun naam dus terugvinden op het wedstrijdformulier!

Tot slot reisde de JO15 af naar sportpark Oostindië in Leek waar tegen VEV’67 gespeeld werd voor de laatste poulewedstrijd in de beker. De voorgaande wedstrijden werden overtuigend in winst omgezet tegen Een/Veenhuizen en Oosterwolde, maar ditmaal moesten de spelers van Sander Visser en Jerre Wagenaar uit een ander vaatje tappen. De gastheer kwam namelijk sterk voor de dag en wist de wedstrijd winnend af te sluiten. De wedstrijd eindigde uiteindelijk in een 3-1 overwinning voor de thuisploeg; het doelpunt aan Waskemeerse zijde kwam op naam van Patrick. Ondanks de nederlaag viel er toch nog iets te vieren want de groenhemden hebben de poule winnend weten af te sluiten en zijn daarom door in de beker. De JO15 is qua punten gelijk geëindigd met VEV’67 maar het doelsaldo (+14 om +4) heeft hierin de doorslag gegeven.

Al met al was het een voetbalweekend waarin van alles voorbij kwam! Onderstaande foto’s van Jaco Jonkman en Mirthe de Vegt geven een impressie van een zonnig voetbalweekend en maken het mogelijk om alles weer te herbeleven!