Wedstrijdoverzicht jeugd 27 november

Waar de kabouters dit weekend een pietentraining hebben afgewerkt in de sporthal (een terugblik daarop is hier te vinden) kwamen er op zaterdag vier jeugdteams in actie.

De JO8 nam het in eigen huis op tegen Feanstars uit Surhuisterveen. De groenhemden begonnen voortvarend aan de wedstrijd legden enkele fraaie combinaties en aanvallen op de mat. Uit één van deze aanvallen wist de JO8 de score te openen. Een uitstekende steekpass van achteruit belandde bij Lotus die vervolgens oog-in-oog met de keeper de bal beheerst tegen de touwen schoot. Ook de gasten uit ‘Surhústerfean’ lieten zich echter ook niet onbetuigd en wisten al snel weer op gelijke hoogte te komen. In het restant van de eerste helft golfde het spel op en neer, maar waar de groenhemden enkele goede kansen onbenut lieten was Feanstars wel dodelijk effectief in afmaken van de kansen. Hierdoor gingen beide teams met een 1-3 tussenstand de kleedkamers in. Met de nodige ranja en power-pepernoten achter de kiezen begonnen de groenhemden als herboren aan de tweede helft. Binnen een minuut moest de sluitpost van Feanstars zich tweemaal tot het uiterste strekken om Jorrit en Samuel van het scoren of te houden. Ook afstandsschoten van Renske en Samuel vormde een prooi voor de sluitpost van Feanstars. Met Lotus op het doel en Julian en Hidde in de verdediging stond het achterin als een huis, maar net als in de eerste helft was Feanstars uiterst effectief in het benutten van de kansen. De enige kans die namelijk te noteren viel in de tweede helft werd direct tot doelpunt gepromoveerd. Hierdoor ging de wedstrijd uiteindelijk met 1-4 verloren, maar kan de JO8 terugkijken op een goede wedstrijd waarin het kwartje net de verkeerde kant op viel.

Onder de rook van Leeuwarden kwam de JO15 in actie tegen Warga. Gelet op de ranglijst was dit een wedstrijd die gewonnen moest worden. Waar de groenhemden een zesde positie op de ranglijst innamen stond de gastheer namelijk op de voorlaatste positie. En na het onfortuinlijke verlies van vorige week zaterdag in eigen huis tegen Oerterp (2-3) en het verlies in het midweekse inhaalduel tegen ONS Sneek (2-0) was het voor de JO15 ook wel weer eens tijd om een driepunter binnen te halen. Vanaf het eerste fluitsignaal stond er een gretig Waskemeer op het veld. De gastheer werd hierbij vastgezet op eigen helft en had er houden en keren aan om de Waskemeerse aanvalsdrift te beteugelen. Na de eerste treffer van de groenhemden was het hek van de dam en uiteindelijk stapte het team van Jerre Wagenaar en Sander Visser met een klinkende 1-7 overwinning van het veld. Doelpuntenmakers waren Storm (2x), Sem (2x), Yannick, Nander en Matthijs. Door deze overwinning is de JO15 opgeklommen naar een keurige 4de positie op de ranglijst.

Ook voor de JO11 stond een uitwedstrijd op het programma. Het team van Johan Keuning en Tseard Haites trad op sportpark Kortezwaag aan tegen Gorredijk. De gastheer stond vooraf op een zesde positie terwijl de groenhemden volop meedoen in de strijd om de top drie van de ranglijst. Nadat de wedstrijd om 9:00 in gang werd gezet was het Gorredijk wat de ban wist te breken. Waskemeer wist in het restant van de eerste helft echter de rug te rechten en de achterstand om te buigen in een 1-2 voorsprong. In het tweede bedrijf werd deze voorsprong uitgebouwd naar een 1-5 tussenstand. Gorredijk wist hierna nog terug te komen met twee tegentreffers tot 3-5, maar deze doelpunten kwamen te laat om de zege van de JO11 te bedreigen. Doelpuntenmakers aan Waskemeerse zijde waren Diederik (3x), Metz en Tycho. Een keurige overwinning waarmee de JO11 nu de trotse koploper van de competitie is geworden!

Tot slot maakte de JO13 op sportpark ’t Ald Leger haar opwachting tegen SVZ uit het Drentse Zeijen. De uitwedstrijd in oktober eindigde in een 8-2 overwinning voor de Drenthenaren. Aan Waskemeerse zijde ontbraken dit weekend twee spelers waardoor met de tegenstander vooraf was afgestemd dat er zes tegen zes gespeeld zou gaan worden. Waar de groenhemden hierbij niet over wissels beschikten bestond de reservebank bij SVZ uit vier verse krachten. Dit betaalde zich naarmate de wedstrijd vorderde uit in het veld. De vermoeidheid begon met name in de tweede helft haar tol te eisen waardoor SVZ kon uitlopen naar een grote score van 14-1. De eretreffer aan Waskemeerse zijde werd op het scorebord gezet door Matthijs. Uiteindelijk werd er dus een forse uitslag neergezet in een wedstrijd die mede door de grote reserverbank van de gasten nooit echt een wedstrijd is geweest. Doordat leider Tomar Peeters na afloop trakteerde op wat lekkers voor zijn verjaardag viel voor de spelers toch nog iets te vieren.

Onderstaande foto’s geven een korte sfeerimpressie van de thuiswedstrijden van de JO8 en JO13.