Aanvullende maatregelen corona virus, wat is nog wel mogelijk ?

Het kabinet heeft aanvullende maatregelen genomen in de aanpak van het coronavirus. Sportclubs dienen tot en met maandag 6 april hun deuren te sluiten. Deze nieuwe maatregelen betekenen dat het amateurvoetbal in ieder geval tot en met 6 april niet door zal gaan, en tevens dat alle amateurverenigingen geen trainingen of oefenwedstrijden kunnen organiseren.

Het virus grijpt om zich heen en heeft nu al veel impact op de zorg en het maatschappelijke leven. Het gaat ons niet alleen om de veiligheid van onze leden en betrokkenen, maar vooral ook om de oproep om met elkaar te voorkomen dat onze gezondheidszorg overbelast raakt en dat daardoor nog veel meer problemen zouden ontstaan voor allen die van die zorg afhankelijk zijn! De scholen zijn ondertussen dicht, het sportpark is gesloten en ook het onderling voetballen met je teamgenoten is niet verstandig, maar wat kun je nog wel doen?

Jeugd
Voor de jeugdleden hebben wij natuurlijk altijd nog de thuisopdrachten vanuit de voetbalschool. Op de filmpjes van de voetbalschool, welke door Freddy van der Velde gemaakt zijn, staan leuke oefeningen die je thuis eenvoudig kunt uitvoeren. Kijk op https://vvwaskemeer.nl/voetbalschool/ voor een vijftal filmpjes. Binnenkort zullen wij hier nieuwe oefeningen aan toevoegen, zodat je heerlijk uitgedaagd blijft in deze ingrijpende periode.

Senioren
Ondanks dat de KNVB aangegeven heeft rekening te houden met de tijd die de selecties nodig hebben om weer wedstrijdfit te worden bij de hervatting van de competitie, kun je individueel altijd nog zelfstandig thuis een duurloop verrichten. Voor spelers uit de prestatie-elftallen is de richtlijn 3000 meter in 12 minuten. Daarnaast zijn ook core stability oefeningen eenvoudig thuis uit te voeren.

We zijn net zo teleurgesteld als jullie, want samen komen, samen genieten van voetballen is waar we gelukkig van worden. Houd je ondertussen goed, wees verstandig, pas goed op elkaar en we hopen van harte dat we met z’n allen snel weer kunnen sporten!