JO17 verliest van vv Roden

JO17 verliest van vv Roden Afgelopen donderdag speelde de JO17 tegen vv Roden JO17-2. Deze stond in eerste instantie gepland op 24 maart, maar toen konden de gasten niet genoeg spelers op de been brengen. Onder een stralend avondzonnetje begonnen beide teams aan de wedstrijd. Waskemeer had gedurende de eerste 20 minuten het meeste balbezit en kreeg ook de grootste kansen. Zo werd Jarno diep gestuurd door Rik, waarna hij 1-op-1 met de keeper de bal langs de doelman speelde. Echter werd de bal met een uiterste krachtinspanning door een verdediger van Roden van de lijn gehaald. Ook Egbert en Rocco kregen schietmogelijkheden in de 16-meter, maar beiden kwamen net verkeerd uit met hun stappen waardoor ze de bal niet tussen de palen kregen. Langzamerhand kwam Roden beter in de wedstrijd en dit resulteerde in een goal voor de gasten. De linksvoor van de gasten verrastte vriend en vijand door een als voorzet bedoelde bal via de binnenkant van de paal achter de kansloze Djurre te schieten. Hierna werd Egbert gewisseld voor Sander Clemens, die hiermee zijn debuut maakte in de JO17. In de eerste helft werden er daarna aan beide kanten geen kansen meer gecreƫerd, waardoor er gerust werd met een 1-0 achterstand. Ook na de thee ging de wedstrijd gelijk op. Waskemeer bleef proberen de stugge verdediging van de Rodenaren te doorbreken, maar verder dan enkele afstandsschoten kwam Waskemeer niet. Roden bleek echter wel bijzonder effectief in het benutten van de kansen, want de eerste kans in de tweede helft werd direct binnengeschoten. Ondanks de 2-0 achterstand bleef de JO17 proberen de aansluitingstreffer te maken, maar helaas vanuit groen-zwart oogpunt kwam die er niet, waardoor scheidsrechter Hummel bij een 0-2 tussenstand op het scorebord floot voor het einde. Volgende week zaterdag wordt er wederom thuis gespeeld. Om 10:00 is Kootstertille te gast op sportpark 't Ald Leger. Dan zal blijken of Waskemeer zich heeft hersteld van de onnodige nederlaag tegen Roden.
1 BEW JO17-1 0 0
2 Donkerbroek JO17-1 0 0