Kabouters fanatiek en succesvol op eigen sportpark

Kabouters fanatiek en succesvol op eigen sportpark Zaterdagochtend kwamen de kabouters in actie op het eigen sportpark ’t Ald Leger. Er werd gespeeld in een poule van vier met naast Waskemeer ook Veenhuizen en J.V. Oostenburg 1 & 2. Coaches Stellingwerf en Groot lieten niets aan het toeval over want de veldjes waren op vrijdagavond al uitgezet. Rond een uur of acht druppelden de eerste kabouters binnen. Nadat ze hun groen-zwarte tenue hadden aangedaan kon begonnen worden aan de warming-up, bestaande uit onder andere tikkertje. De kabouters hadden vandaag een ruime selectie, bestaande uit Dylano, Sanne, Tycho, Nelson, Joas, Marc, Bernt en Millian. Daarnaast was ook de pandamascotte van Nelson natuurlijk van de partij! Iets voor half negen riepen Stellingwerf en Groot de spelers bij elkaar en werd de tactiek doorgenomen, waarna de eerste wedstrijd werd gespeeld tegen J.V. Oostenburg 1. In een spannende wedstrijd werden de drie punten veilig gesteld door een 1-0 overwinning. Doelpuntenmaker was Joas, die een schitterende actie bekroonde met een rake treffer! Wedstrijd twee werd gespeeld tegen J.V. Oostenburg 2. Waskemeer kwam hierin al snel op een 1-0 achterstand. De fanatieke ondersteuning van het thuispubliek maakte echter dat de kabouters zich niet gewonnen gaven en vol op de aanval gingen spelen. Dit resulteerde in de terechte 1-1 van wederom Joas, wat ook de eindstand was. Hierna was het tijd voor welverdiende pauze met lekkere limonade. De derde en laatste wedstrijd werd gespeeld tegen Veenhuizen. Deze had de voorgaande wedstrijden met dikke cijfers gewonnen en bleken ook een maatje te groot voor Waskemeer. Ondanks het verlies kon dit de pret van de kabouters niet drukken! Met een puntentotaal van 4 kunnen Stellingwerf en Groot terugkijken op een succesvolle voetbalochtend. De progressie bij de kabouters is zeker zichtbaar en ze worden met de week beter. Ook voor de neutrale toeschouwers was het genieten geblazen aangezien het spelplezier van de kabouters afspatte. De complimenten gaan ook uit naar scheidsrechters Wagenaar en Clemens, die hun eerste wedstrijden floten en dit foutloos deden. Volgende week komen de kabouters wederom in actie tegen dezelfde tegenstanders. Ditmaal zal gespeeld worden op sportpark Oostenburg in Oosterwolde. De kabouters kijken er nu al naar uit om aanstaande zaterdag weer de wei in te gaan! Onderstaande wedstrijdfoto’s zijn door Jaco Jonkman gemaakt.
1 SJO J.V. Oostenburg JO7-1 0 0
2 Sportclub Makkinga JO7-1G 0 0