Teamindeling jeugd 2019/'20

De afgelopen tijd zijn we druk bezig geweest om de teams samen te stellen. Via deze weg willen we de indeling voor alle jeugdteams van onze vereniging bekend maken.

JO7/JO9
In april is onze JO7 gestart met het deelnemen aan lokale kaboutertoernooien, welke georganiseerd worden door de KNVB. Ook in het nieuwe seizoen zal er een JO7 team ingeschreven worden voor de KNVB competitie. Voor de huidige JO8 geldt dat deze als geheel doorschuiven naar de JO9 leeftijdscategorie. Hierbij geldt wel dat er soms een beroep gedaan zal worden op enkele spelers om het JO7 team te versterken mocht dat nodig zijn.

JO11/JO13
De gehele JO10 selectie zal doorschuiven naar de JO11. Dit betekent dat het team aankomend seizoen zal uitkomen op een half speelveld, waar dit seizoen nog gespeeld werd op een kwart daarvan (kijk voor meer informatie over deze speelvorm hier). De JO13 zal bestaan uit de huidige JO12 en krijgt versterking in de naam van Nander Sikma. Net als afgelopen seizoen zal dit team op een half speelveld uitkomen. Met het succes van het afgelopen seizoen, waarbij een kampioenschap, een tweede plaats en ruim 200 gescoorde doelpunten behaald werden, zijn alle ingrediënten aanwezig om er wederom een mooi voetbaljaargang van te maken.

JO17/JO19
Het grootste gedeelte van de huidige JO15 zal aankomend seizoen doorschuiven naar de JO17. Van de huidige JO19 teams zal aantal spelers de overstap maken naar de senioren. Hierdoor hebben we aankomend seizoen één JO19 team. Het team krijgt hierbij versterking van Rik v/d Vosse, die het afgelopen jaar al diverse malen mee heeft gedaan met de JO19 en heeft bewezen prima mee te kunnen op dit niveau.

De JO19 zal met vrijwel dezelfde groep gaan trainen als afgelopen seizoen, waarbij op zaterdag een gedeelte met de JO19 zal gaan spelen en de overigen zullen grotendeels met het 2e (beloften) elftal gaan spelen. Daarnaast zijn enkele spelers in deze lijst uitgenodigd om eerst in de voorbereiding hun kunsten te beproeven bij de A-selectie, waarna een definitieve indeling volgt.

Start trainingen nieuwe seizoen
De eerste bekerwedstrijden van het seizoen worden gespeeld in het weekend van 31 augustus & 1 september. Daarom beginnen de trainingen weer in week 34 (vanaf maandag 19 augustus). Nadere informatie over de trainingsdagen/-tijden wordt t.z.t. via de leiders verspreid en zal ook op onze website worden geplaatst.

Voor nu wensen we iedereen een fijne zomerstop en graag zien we een ieder halverwege augustus weer op ons sportpark!

B-selectie & JO19

6 Patrick Bouma
7 Joan Boonstra
8 Sem Dijkstra