Voetbalgala wederom een groot succes

Nu de kortste dag van het jaar nadert en de eerste seizoenshelft op z’n einde loopt, stond afgelopen zaterdag zoals vanouds het jaarlijkse Voetbalgala van onze vereniging op het programma. Doordat de grote zaal in het dorpshuis momenteel verbouwd wordt, vond het gala ditmaal plaats in de kantine. Ondanks de andere setting werd de avond traditiegetrouw gepresenteerd door de vertrouwde en altijd enthousiaste showhost Roelof Reinders. Met de nodige anekdotes en humor loodste hij de aanwezige leden, sponsoren, vrijwilligers en andere belangstellenden door de avond. Hoogtepunt van de avond vormde natuurlijk de uitreiking van de prijzen. De afgelopen weken kon er gestemd worden in vier categorieën, wat volop gedaan is. Tussendoor hadden de dames als verrassing het jubileum shirt van de KNVB, welke onlangs was geruild met een wedstrijdshirt, ingelijst aan voorzitter Keuning overhandigd.

In de categorie team van het jaar wist Dames 1 er met de prijs vandoor te gaan. De categorieën speler en speelster van het jaar waren een familieonderonsje, want Irma Visser kreeg de meeste stemmen in de categorie speelster van het jaar, terwijl haar broer Sander gekroond werd tot speler van het jaar. Vooraf hadden de overige genomineerden in de categorie speler van het jaar (Regillio Holder en Bouwe Veenstra) al uitgesproken dat wat hen betreft Sander de meeste aanspraak op de prijs zou maken in verband met zijn snelle en goede ontwikkeling binnen het eerste. Ook de stemmers thuis gingen hier dus voorafgaand aan de avond in mee. Tot slot werd Emma Russchen in haar debuutjaar als coach van de kabouters direct verkozen tot trainer van het jaar. Voor diegenen die net buiten de boot vielen in de verkiezingen was er toch nog de gelegenheid om met een prijs aan de haal te gaan, want de jaarlijkse grote verloting kon natuurlijk niet ontbreken. Enkele sponsoren hadden hiervoor artikelen beschikbaar gesteld, wat resulteerde in een divers prijzenaanbod, waaronder een dinerbon bij Hotel en Restaurant De Stripe, waardebonnen van Hair & Beauty, maar ook materialen van Mand & Deco, Auto en Bandenbedrijf Jonkman en Bezorgbakker Stoker. Door de afwezigheid van zijn vaste assistent Jan de Groot werd Roelof Reinders ditmaal ondersteund door Gijs Vonk, die zijn rol met verve vervulde. Na afloop van de verloting werd het publiek bedankt voor hun aanwezigheid, waarna het nog tot in de late uurtjes gezellig bleef in de kantine. De voetbalvereniging Waskemeer wenst een ieder via deze weg alvast fijne feestdagen toe en een gelukkig, gezond en sportief 2020!