Waskemeer 3 met tien goals langs Helpman 4

Zaterdag 26 september stond de wedstrijd tegen Helpman 4 op het programma. vv Helpman, gelegen achter het welbekende Esserbergstadion van Be Quick beschikt over een aantal kunstgrasvelden waarop het 3e van Waskemeer vandaag ook op moest spelen. Waskemeer 3 is een team dat alleen bestaat uit spelers die jonger zijn dan 23 jaar. De eerste competitiewedstrijd tegen Marum 3 werd 'discutabel' verloren en afgelopen week moesten de youngsters van Waskemeer het onderspit delven tegen buurman ODV 2. Waar voorafgaand aan de wedstrijd nog vol bewondering werd gekeken naar de olifanten en dromedarissen op het naastgelegen circusterrein, begonnen de mannen in het zwart en groen scherp aan de wedstrijd. Waar in de voorafgaande wedstrijden het maken van doelpunten nog wel eens een probleem was, liet Elzinga binnen 5 minuten zien dat hij wel degelijk overtuigende doelpunten kan maken. Uit een corner schoot Romar overtuigend de 0-1 binnen. Een paar minuten later was het alweer raak. Door goed defensief werk kwam de bal vanuit de zestien in de voeten van van den Akker, welke zijn eigen aanval opzette via Schievink en vervolgens Vonk met een mooie steekbal op de doorgelopen Akker welke 1 op 1 met de keeper niet faalde, 0-2. De beginfase was geheel voor de groenzwarten, desondanks wist de spits van Helpman in een scrimmage de bal over doelman Bouma heen te loppen. Vrij snel na dit tegendoelpunt kwam rechtsback Uithoff mooi op aan de rechterkant, welke de bal ter hoogte van de zestienmeter strak op Vonk speelde. Gijs Vonk haalde met zijn gouden linker prachtig uit en zag zijn bal keihard in het verste hoekje van de kruising eindigen; een wereldgoal. In de twintigste minuut middenvelder van den Akker getorpedeerd op 30 meter van de goal. De vrije trap werd genomen door Schievink en zijn bal belande via de muur terug in zijn voeten, waarna hij in tweede instantie nog meer kracht in zijn schot wist te leggen en de bal als een vuurpijl door de handen van de keeper schoot. 1-4. Even later wist Waskemeer de score nog verder uit te breiden. Elzinga werd na zijn mooie actie binnen de beruchte lijnen gevloerd, en wist zelf wel raad met dit kwarweitje. Hij schoot de bal links onhoudbaar in het Helpmanse doel. Voor rust scoorde Waskemeer nog 1 keer. Linksback Baarda zette de aanval op met een prachtige pass op Romar, welke voor de goal de bal afgaf op Gijs, welke zijn tweede van de middag scoorde. Ook wist Helpman nog een keer het net te raken. Vanuit een corner kwam de bal voor de voeten van een Helpmanner. Uithoff wist de bal nog van de lijn te halen, maar de rebound werd overtuigend binnen geschoten. Met een 2-6 ruststand konden de Waskemeerders tevreden aan de ranja. Een voortreffelijke eerste helft met goed voetbal en een perfecte mentaliteit. Tijdens de rust werd ook duidelijk dat Waskemeer nog lang niet tevreden was met deze stand en men eigenlijk wel welbekende dubbele cijfers wou halen. Waar op het 'buurveld' oud-Waskemeerspeelster Visser nog liet zien prima te kunnen voetballen, kwamen de Helpmanners ook met een 'geen dubbele cijfers metaliteit' het veld op. Toch kon een goal van Waskemeer niet uitblijven. Brandon Davids kreeg de bal vanuit een corner van helpman voor zijn voeten en wist met een pas de dubbelgedekte Vonk aan te spelen. Vonk legde met een prachtig overstapje zijn twee bewakers in de luren en ging 1 op 1 richting de keeper, waarna hij deze kansloos liet. In de 70e minuut werd Niels Schievink gevloerd op de helft van de tegenstander. De attente Matthijs Zandberg zag Romar vrijstaan en nam de vrije trap snel. Elzinga kapte zijn directe tegenstander uit in het strafschopgebied en speelde de bal op de inlopende broer van Matthijs, Robert Zandberg. Hij schoof de bal met een hard schot in de linkerhoek. Even later was het alweer raak. Een mooie opbouw aan de rechterkant kwam uiteindelijk uit bij Elzinga, welke met een strakke lage voorzet de opgekomen linkermiddenvelder Wilming bediende. Na een goede aanname schoot hij de bal onhoudbaar achter de Helpmanse keeper; 2-9. De beruchte 10e goal deed lang op zich wachten. Eenmaal moest de lat de Helpmanners helpen met het voorkomen van een goal na een schot van Vonk, andermaal zag Baarda zijn twee pogingen gepareerd worden door de keeper van de blauwwitten. Na een diepe bal op van de Akker, wist Waskemeer tocht nog de 10e goal te maken op deze middag. Voorstopper Rene Visser kwam onder van de Akker, welke ook door hem werd aangespeeld. Een krachtig schot met het chocoladebeen van Visser draaide hard en onhoudbaar in de netten. Een prachtig doelpunt. Vrij snel maakte de scheidsrechter een einde aan deze sportieve wedstrijd. Het sportief spelende Helpman was een maatje te klein voor de goed en verzorgd spelende youngsters van Waskemeer. Waskemeer keerde huiswaarts met de eerste drie dikverdiende punten en tien goals. Aankomende zaterdag staat de wedstrijd tegen De Griffioen op het programma, welke op ons eigen sportpark om 12:00 zal beginnen.