Wereldgoal Peeters helpt Waskemeer 4 voorbij Jubbega

Wereldgoal Peeters helpt Waskemeer 4 voorbij Jubbega Afgelopen zaterdag stond voor het 4e elftal de wedstrijd tegen Jubbega op het programma. Door de verwachte weersomstandigheden is in goed overleg besloten de wedstrijd op Sportpark 't Heidefjild in Jubbega te spelen in plaats van op het zwaar belaste hoofdveld van 't Âld Leger. Vanaf de start van de wedstrijd leverden beide ploegen volop strijd en beleving. De goed spelende centrale middenvelder van Jubbega wist een aantal keren zijn voorhoede spelers de diepte in te sturen. De in rood-wit spelende opponent wist deze lichte dreiging echter niet om te zetten in doelpunten. Na 13 minuten viel het doelpunt wel aan de andere kant. Het was Richard van der Meer, welke bij wijze van experiment centraal op het middenveld stond opgesteld, die de scorende opende na een fijne steekbal van veteraan Herbert Golsteyn. Na 33 minuten verdubbelde Waskemeer de voorsprong. Het was co-leider Van der Veen welke erg attent de bal veroverde bij de cornervlag. Vervolgens ging Van der Veen zijn directe tegenstander voorbij en zette spits Golsteyn alleen voor de doelman. De spits faalde niet en schoof de bal bekwaam in de verre hoek. Op slag van rust werd een lange rush van Anno Wilming on-regelementair beëindigd. De goed fluitende arbiter twijfelde niet en kende de groenhemden een penalty toe. Het was aanvoerder Visser die de keeper een hoek in stuurde en de bal uiterst gedurfd recht door het midden tegen de touwen joeg. In de tweede helft wist Waskemeer de score nog verder uit de bouwen. Het was aanvoerder Visser, welke extra gemotiveerd leek door wat vrouwelijk schoon langs de kant, die zijn ploeg op voortreffelijke wijze op een 4-0 voorsprong zette. Visser zette een sprint in van achteruit waarna hij de bal voortreffelijk meekreeg van zijn zwager Pascal Keulen. Visser aarzelde niet en joeg de bal in het net! Het absolute hoogtepunt van de wedstrijd was het doelpunt van Tomar Peeters. Met een zeer subtiele voetbeweging speelde spits Golsteyn zijn collega aanvaller peters aan in de 16 meter. Peeters knalde vervolgens met uiterste precisie het leer in de rechterbovenhoek waarmee hij de Jubbegaster doelman absoluut kansloos liet! Peeters zette daarmee zijn seizoenstotaal alweer op twee doelpunten! Het slotakkoord was voor spits Golsteyn. Wilming kopte een vrije trap slim door naar de tweede paal waar de spits klaar stond om af te drukken. Golsteyn bleek deze middag uiterst waardevol met twee doelpunten en twee assists. Met deze overwinning blijft Waskemeer 4 aansluiting houden bij koploper Leovardia. Helaas is de ploeg voor een eventueel kampioenschap nog wel afhankelijk van puntenverlies van de Leeuwarders. Komende zaterdag (22 februari) staat er geen competitiewedstrijd op het programma maar wordt er geoefend in en tegen Glimmen 2. Deze ploeg komt uit in de 4e klasse en is daarmee een uitdagende opponent.
Uitslagen
14/09 RWF 3 Waskemeer 4 3 - 5