Wednesday 09 November 2022 20:00
Douwe v.d Mei
Klaas v/d Veen
(Bram Zweepe)

Groene trein dendert voort na weer een klinkende overwinning

Groene trein dendert voort na weer een klinkende overwinning Op woensdag 9 november kwam het sterrenelftal van Waskemeer in actie tegen VEV’67 in Leek. De formatie van Klaas en Klaas beschikte zelf over 6 eigen spelers. Gelukkig werd dit aantal aangevuld door jonge spelers uit het 4e en gelouterde routiniers zoals Douwe van de Mei en Gijs Vonk. Helaas moest Rik Haven zich afmelden bij de trainers wegens hamstringklachten, maar gelukkig kon hij de rol als coach vervullen. Terwijl sommige spelers het sportpark al hadden gevonden, was het even wachten voordat het elftal compleet was. Hierdoor werd er maar besloten om te genieten van een paar bakken koffie en werd het Novemberfest van afgelopen weekend geëvalueerd. Het ene verhaal was nog sterker dan het ander. Hiermee kan geconcludeerd worden dat het weer een geslaagd feest was, hulde voor de organisatie. Terug naar de wedstrijd Tijdens de warming-up kwamen Schurer en Van der Veen erachter dat de ballen niet mee waren gekomen naar Leek. Dit resulteerde in een charme-offensief van Schurer bij meerdere jeugdtrainers van VEV in de hoop dat hij een bal kon lenen. Na meerdere pogingen lukte het Schurer om een bal te lenen of hier ook telefoonnummers zijn gescoord is nog een raadsel. Doordat er maar één bal was werd er maar besloten om een rondo te doen als warming-up. Terwijl de rondo gaande was werd er gelachen om de woorden die Van der Veen nog had geroepen in de kleedkamer, namelijk: “Afgelopen zaterdag was de warming-up schandalig, dit moet vandaag beter.” Jammer Klaas  Start wedstrijd Het sterrenelftal begon niet goed aan de wedstrijd, de ruimtes tussen de linies waren te groot. Hierdoor waren meerdere spelers te laat met instappen of helemaal niet in de buurt om enige vorm van druk uit te oefenen op de tegenstander. De thuisclub kwam beter in de wedstrijd . Dit resulteerde dan ook in een 1-0 achterstand. Uit een corner draaide de aanvoerder van VEV de bal zo het zestienmetergebied in. Doordat niemand de bal nog aanraakte ging de bal bij de tweede paal pardoes het doel in. Een terechte achterstand, maar Waskemeer ging vanaf de aftrap er weer vol voor. Door snelle uitbraken probeerde Waskemeer gevaarlijk te zijn, dit resulteerde in een paar doelpogingen van Hut en Clemens. Helaas hadden beide heren het vizier nog niet op scherp. Totdat er plotseling een penalty werd toegekend door de arbiter aan Waskemeer. Wat de aanleiding hiervoor was is de schrijver helaas ontgaan, maar het zal zeker terecht zijn geweest. Nadat de scheidsrechter al lang en breed klaar stond om op zijn fluit te blazen, ontstond er enige verwarring over wie de penalty zou gaan nemen. Uiteindelijk nam Van der Mei de verantwoordelijkheid. Langs de kant werd er door toeschouwer Hummel nog geroepen: “Douwe, achter het standbeen!” Van der Mei leek deze opmerking niet te horen en schoot de penalty strak in de linkeronderhoek. Na het doelpunt werd er door middel van twee fitte wissel geprobeerd om door te drukken. Helaas was dit niet het geval en voorkwam Romke dat er met een achterstand de rust werd ingegaan. Rust Tijdens de rust kreeg het sterrenelftal een bakje koffie in plaats van thee of ranja. Het vriendelijke en gastvrije barpersoneel hadden op verzoek van Haven en Schurer een volle thermoskan koffie in de kleedkamer neergezet. Loonwerker Van der Meer en servicemonteur Vonk waren hier zeer content mee. Nadat er genoten werd van de warme koffie, werd het aanvalsplan gewijzigd. Er werd van systeem gewissel (van 4-3-3 naar 4-4-2). Hiermee wilden Haven en Schurer meer controle op het middenveld en meer gebruik maken van de snelheid van Clemens. Tweede helt In de tweede helft was Waskemeer sterker dan in de eerste helft. Er werden meerdere kansen gecreëerd door Hut en Clemens, maar door verkeerde keuzes, slechte schoten duurde het lang voor dat de 1-2 viel. Nadat van der Mei in het veld kwam voor Toon uithof werd Waskemeer nog gevaarlijker. Van der Mei die van Haven en Schurer mee kreeg om meer op de goal te gaan schieten bracht dit meteen in de praktijk toe. Van 20 à 25 meter schoot van der Mei op doel. Langs de kant dachten Schurer en Haven dat de bal er in zou gaan, maar helaas was dit niet het geval. Sommigen noemde het een wereldredding van de keeper terwijl sommigen riepen dat het een showkeeper was. Het feit blijft dat de bal gepareerd werd door de doelman. Uiteindelijk kreeg Waskemeer loon naar werk: uit een knappe voorzet scoorde Klaas van der Veen de 1-2. Tot teleurstelling van Vonk die al een bijzondere celebration dance in gedachte had. Na de 1-2 was het VEV’67 dat weer beter in het spel kwam. Dit kwam doorat er niet geluisterd werd naar de afspraken die vooraf waren gemaakt. Gelukkig beschikte Waskemeer over een achterhoede waar Van Gaal jaloers op zou zijn. De individuele duels werden gewonnen en menig bal werd vakkundig weggewerkt en kwamen terecht in de grote sloot naast het sportpark. De spelers van VEV’67 waren licht geïrriteerd door deze tactiek maar Haven en Schurer straalden van trots en moesten hierom beide een traantje weg pinken. Nadat in de resterende minuten het spel vakkundig dood werd gemaakt, kon het sterrenelftal de drie punten bij schrijven In de kleedkamer werd de conclusie getrokken dat de afwerking nog niet optimaal is en dat dit beter moet. Via deze weg willen wij nogmaals het barpersoneel van VEV’67 bedanken voor de thermoskan koffie in de rust en tijdens de wedstrijd. Naar onze mening heeft dit ervoor gezorgd dat de 3 punten mee zijn gegaan naar Waskemeer. Wij geven het barpersoneel van VEV67 daarom een knappe 7,5 Verder willen wij onze trouwe supporters vragen om aanstaande zaterdag te komen kijken bij weer een topwedstrijd. Hierbij neemt Waskemeer 3 het op tegen de koploper Achilles 1894. De aftrap is om 15:15 op ons prachtige sportpark.
Uitslagen
Udiros 2 Waskemeer 3 2 - 6