Inhaalrace Waskemeer 4 komt te laat voor overwinning

Inhaalrace Waskemeer 4 komt te laat voor overwinning Onder grote publieke belangstelling speelde Waskemeer 4 zaterdag haar thuisduel tegen RWF uit Frieschepalen. Waar RWF uit haar twee gespeelde wedstrijden nog drie punten had weten te vergaren wist Waskemeer 4 in competitieverband nog niet wat winnen was, aangezien de gespeelde duels tegen Grijpskerk en Eastermar in nederlagen resulteerden. Desalniettemin begonnen de groenhemden vol goede moed aan de wedstrijd, welke onder leiding stond van Ynze de Wit. Vanaf het eerste fluitsignaal ontstond een wedstrijd die in de beginfase als wispelturig bestempeld kon worden. Beide ploegen wisten weinig gevaar te stichten, wat maakte dat de wedstrijd zich met name op het middenveld afspeelde. De eerste opgelegde kans van de wedstrijd was voor topscoorder Herbert Golsteyn. Nadat hij de bal verdienstelijk onderschepte in het strafschopgebied van de tegenstander nam hij het doel onder vuur, maar helaas leverde dit geen doelpunt op. Hierna volgde een collectieve inzinking bij de groenhemden, want in een tijdsbestek van enkele minuten wist RWF driemaal het net te vinden door te scoren uit een vrije trap, een miscommunicatie achterin en een corner. Logischerwijs deed dit het vertrouwen bij de thuisploeg niet veel goeds. Hier bovenop kwam vlak voor de rust ook nog het uitvallen van Jordi Akker, die na een charge van zijn directe tegenstander de strijd moest staken. Voor hem kwam de ervaren Rolf Stuiver in het veld. De toeschouwers die alleen de tweede helft hebben gezien moeten zich niet hebben kunnen voorstellen dat de thuisploeg tegen een 0-3 achterstand aankeek. De groenhemden hadden een veldoverwicht en kwamen enkele malen dreigend opzetten, waar RWF in de tweede helft geen enkele keer in kansrijke positie kwam. De onvermoeibare Willem Hut (alias de Schaatser), die vandaag zijn opwachting maakte op de links-back positie, kwam er menig maal dreigend overheen. Echt grote kansen waren er echter niet, behoudens een curieus moment in de zestien meter waarbij Herbert Golsteyn tegen de grond ging. De scheidsrechter liet hierbij echter doorspelen, tot ongenoegen van het thuispubliek. Een kwartier voor tijd werd de moegestreden Willem Hut vervangen door Joost van Burgsteden. Deze wissel deed de wedstrijd kantelen en bracht een nieuwe elan in de ploeg, wat resulteerde in de verdiende aansluitingstreffer. De kleinste man van het veld, Paul Hofstee, wist uit een corner van Jenno de Boer doeltreffend raak te koppen via een tegenstander. Onder luidde aanmoedigingen van het fanatieke thuispubliek gingen de groenhemden op jacht naar de tweede treffer. Dit gaf het team vleugels, wat resulteerde in de 2-3. Uit een bijna identieke situatie als bij het eerste doelpunt was het wederom Paul Hofstee die als een duveltje uit een doosje de marge op één wist te brengen. Waskemeer rook bloed en RWF zonk de moed in de schoenen. Wat volgde was een levensgrote kans voor Paul Hofstee. Hij ontdeed zich van zijn directe tegenstander en had bij de tweede paal DE mogelijkheid op zijn hoofd om de 3-3 binnen te kopen. Waar hij eerder heeft bewezen dat hij hier wel degelijk toe in staat is (het bewijs uit het verleden is hier te vinden) werd de spanning hem ditmaal wat teveel en kopte hij de bal in het zijnet. In de resterende minuten was de thuisploeg nog enkele malen dreigend, maar gescoord werd er niet meer. Hierdoor boekte RWF een zwaarbevochten 2-3 overwinning en gingen de drie punten mee naar Frieschepalen. Ondanks de nederlaag heeft Waskemeer 4 karakter getoond in de tweede helft, waarbij Paul Hofstee zich bijna onsterfelijk had weten te maken. Het spel in de tweede helft zal coach Rolf Stuiver enige aanknopingspunten bieden, maar het feit blijft dat zijn team na drie speelronden nog puntloos is. Drie punten zijn dan ook broodnodig om te ontsnappen uit het moeras van de degradatiezone. Volgende week heeft Waskemeer 4 een vrij weekend om tot bezinning te komen, waarna de eerstvolgende wedstrijd op 10 oktober op het programma staat. In eigen huis komt Udiros dan op bezoek. De bal zal om 15:00 gaan rollen. Onderstaande wedstrijdfoto’s, welke gemaakte zijn door Jaco Jonkman, geven een impressie van de wedstrijd.
Uitslagen
05/09 Waskemeer 4 LTC 7 2 - 5