Waskemeer 4 lijdt nipte nederlaag in en tegen Eastermar

Waskemeer 4 lijdt nipte nederlaag in en tegen Eastermar Onder een stralende nazomerzon speelde Waskemeer 4 zaterdag haar tweede competitiewedstrijd van het seizoen. Tegenstander hierbij was het tweede elftal van Eastermar. Eastermar staat met name bekend als het dorp waar Doutzen Kroes groot is geworden en was enkele jaren geleden landelijk nieuws toen de Postcode kanjer er neerstreek, waarbij in totaal ruim 53 miljoen verdeeld werd onder inwoners. Na een toeristische route door het dorp, waaruit bleek dat het geld uit de loterij inmiddels welbesteed is, kwamen de manschappen aan op sportpark Burgerkamp. Om 14:30 floot de leidsman van dienst de wedstrijd in gang. Waskemeer begon goed aan de wedstrijd en was de bovenliggende partij. Jelmer Haites was een plaag voor de thuisploeg en wist met enkele fraaie technische hoogstandjes zijn tegenstanders menig maal het spreekwoordelijke bos in te sturen. De groenhemden verschenen enkele malen in kansrijke posities voor het vijandelijke doel, wat resulteerde in wapenfeiten van Herbert Golsteyn, Jordi Akker en Age Visser. De grootste kans kwam op naam van laatstgenoemde, maar Age Visser was oog in oog met de keeper niet in staat op de score te openen en hielp daarmee een 100% kans om zeep. Enigszins tegen de verhouding in wist Eastermar de wedstrijd open te breken. Een rappe uitbraak over de rechterflank van de thuisploeg resulteerde in een voorzet die beheerst werd binnengeschoten. Hierdoor gingen beide ploegen met een 1-0 ruststand aan de thee. De tweede helft was amper twee minuten onderweg, of de thuisploeg wist de score te verdubbelen. Ondanks deze snelle tegentreffer was het Waskemeer wat zich hierna wist te herpakken. Een kopdoelpunt van Herbert Golsteyn uit een voorzet van Ruben Visser werd eerst nog afgevlagd wegens vermeend buitenspel, maar enkele minuten was het alsnog Herbert Golsteyn die de aansluitingstreffer produceerde. De bal werd vanaf de rechterkant voor het doel gebracht, waarna Herbert boven alles en iedereen uittorende en de bal wist binnen te knikken. Waskemeer had de slag te pakken en ging vol op jacht naar de gelijkmaker. Deze jacht had snel resultaat. Jenne Looij, die ondanks een knieblessure een prima pot speelde, stuurde Jordi Akker de diepte in. Deze wist middels een reglementaire schouderduw zijn directe tegenstander het nakijken te geven en kwam op de keeper af. Zijn schot werd in eerste instantie nog gekeerd, maar de rebound was een prooi voor Herbert Golsteyn, die daarmee alweer voor zijn derde competitietreffer aantekende. Waar alles en iedereen dacht dat de groenhemden nu de overwinning naar zich toe zouden trekken was het Eastermar wat vijftien minuten voor tijd wederom op voorsprong wist te komen. Een dieptebal van achteruit werd beheerst door een aanvaller over keeper Willem Hut heen gelobd. Waskemeer trok hierna nog alles uit de kast om niet de tweede opeenvolgende competitienederlaag te lijden en had met Jelmer Haites nog een grote kans op de gelijkmaker, maar diens schot passeerde de verkeerde kant van de paal. Hierdoor eindige de wedstrijd in een onnodige 3-2 nederlaag. Volgende week hebben de manschappen van Rolf Stuiver kans op revanche. Dan staat op sportpark ’t Ald Leger de eerste competitiewedstrijd in eigen huis op het programma. Om 15:00 zal er afgetrapt worden tegen RWF. Wedstrijdfotos uit het Eastermar kamp zijn hier te vinden: Link.
Uitslagen
05/09 Waskemeer 4 LTC 7 2 - 5