JO12 verslaat Heerenveense Boys met dubbele cijfers

JO12 verslaat Heerenveense Boys met dubbele cijfers Zaterdag mocht ook de JO12 weer de wei in. Na twee nederlagen op rij tegen VEV’67 en RWF was het wel weer eens tijd voor een overwinning voor de groenhemden. Hiervoor moest in eigen huis afgerekend worden met Heerenveense Boys. Het betrof hierbij de MO12 van Heerenveense Boys, oftewel Waskemeer mocht aantreden tegen 8 talentvolle meisjes uit Heerenveen. Aangezien de gasten uit it Hearrenfean ook in een groen-zwart clubtenue spelen mocht Waskemeer aantreden in de grijze uitshirts. Ondanks deze afwijkende kleur shirts hadden coaches Tomar Peeters en Harry v/d Veen er vooraf alle vertrouwen in dat een goed resultaat mogelijk moest zijn. Met mister Heerenveen Maarten de Jong als toeschouwer (hij speelde maar liefst 349 wedstrijden voor sc Heerenveen) werd de wedstrijd om 10:30 in gang gezet. Waskemeer trok direct vanaf de aftrap fel van leer en ging op zoek naar een snelle openingstreffer. Deze zoektocht duurde niet lang, want Aize wist na slechts enkele minuten vanaf een meter of vijftien met een verwoestend schot via de vingertoppen van de keeper doeltreffend uit te halen. Deze snelle openingstreffer smaakte naar meer. Een grote kans kwam op naam van Jarna. Oog-in-oog met de keeper kwam laatstgenoemde echter als winnaar uit de strijd. Waskemeer wist het de tegenstander lastig te maken met vlotte combinaties, maar had een standaard situatie nodig om tot scoren te komen. Een corner van Aize werd beheerst door Dylano binnen geprikt. Nadat Chayenne en Kai nog een goede kans onbenut lieten was het wederom Aize die met een corner aan de basis van een doelpunt stond. Ditmaal was het echter Jarna die de bal met een strakke schuiver tegen de touwen schoot. 3-0 was tevens de ruststand. Wat er in de pauze aan tactische aanwijzingen is gegeven door de technische staf zullen we nooit weten, maar feit is dat Waskemeer vlammend aan de tweede helft begon. Binnen een mum van tijd wist Anyk namelijk een hattrick te scoren en ook Jarna was eenmaal trefzeker. De aanvalsdrift van Waskemeer was hiermee echter nog niet ten einde gekomen. Achterin wist Sam enkele Heerenveense uitbraken in de kiem te smoren en stond hiermee aan de basis van de 8-0. Hij leverde de bal namelijk in bij Anyk, die hierna aan een solo begon en vervolgens beheerst via de binnenkant van de paal afrondde. De honger naar goals was hiermee nog niet gestild en de thuisploeg ging op jacht naar de dubbele cijfers. Een grote kans was er voor Kai nadat hij een vrije trap van Aize met precisie verlengde, maar de bal belandde hierbij op de lat. Dit was echter uitstel van executie, want een minuut later wist Anyk de 9-0 op het scorebord te zetten. Een steekbal van Aize kwam met een stuit voor de voeten van Anyk, die met een bekeken volley de bal over de keeper wist te plaatsen. Aangezien Waskemeer met Jan en alleman op jacht ging naar de 10de treffer ontstond er achterin wat ruimte. Dit resulteerde in een goede uitbraak van Heerenveense Boys, maar de spits wist 1-op-1 met Theo de bal niet tussen de palen te krijgen. In de slotminuut volgde dan toch waar Waskemeer naar zocht. Anyk dribbelde met de bal richting het doel van Heerenveense Boys en speelde de bal hierna naar Kai. Deze stelde vervolgens Jarna in stelling, waarna zij de 10-0 wist binnen te schieten. Direct hierna floot scheidsrechter Djurre Jagersma voor het einde, waarmee Waskemeer een verdiende driepunter te pakken had! De groenhemden, ditmaal gehuld in het grijs, kunnen naar tevredenheid terugkijken op de wedstrijd. Het publiek kreeg fraaie aanvallen, vlot positiespel en uiteraard mooie doelpunten voorgeschoteld. Complimenten gaan ook naar de gasten uit Heerenveen, die ondanks de nederlaag bleven proberen om de voetballende oplossing te zoeken. De JO12 hoopt het goede gevoel mee te nemen naar de laatste wedstrijd van de eerste competitiefase. In Drachten zal er volgende week gespeeld worden tegen Drachtster Boys. Op voorhand belooft dit een mooi potje te worden, waarbij de insteek uiteraard is om de drie punten mee terug te nemen naar Waskemeer! Onderstaande wedstrijdfoto’s, welke gemaakt zijn door Jaco Jonkman, geven een impressie van de wedstrijd.
1 RWF JO12-1 5 15
1 Asser Boys JO12-1 2 6