JO7 komt wederom goed voor de dag

JO7 komt wederom goed voor de dag Na de seizoensouverture van vorige week, waarbij de JO7 in Wijnjewoude in actie kwam, mochten de kabouters zich afgelopen zaterdag wederom opmaken voor een aantal mooie potjes. Hiervoor moesten wel de nodige kilometers afgelegd worden, want de plaats van spelen was sportpark "De Saedkampe” van Friese Boys in Kollumerzwaag. Rond kwart voor 8 vertrok de kabouterkaravaan vanuit Waskemeer en na een toeristische route door de Friese Wouden arriveerde de stoet om half negen op de eindbestemming. Nadat de spelers in de groen-zwarte tenues waren gehesen begonnen de Waskemeerse talenten aan een warming-up, welke o.a. bestond uit een rondspeeloefening en afronden op het doel. Tijdens de voorbereiding bleek al snel de kabouters klaar waren voor de wedstrijden!

De eerste wedstrijd werd gespeeld tegen thuisploeg Friese Boys. Het duel werd natuurlijk voorafgegaan door de Waskemeerse kabouteryell, waarna het eerste fluitsignaal klonk. De groenhemden begonnen goed aan de wedstrijd en legden enkele mooie combinaties en aanvallen op de mat. Dit resulteerde in een verdiende voorsprong. Tycho wist de bal te onderscheppen op het middenveld en bedacht zich niet en schoot de bal vanaf een meter of 15 tegen de touwen. Zijn eerste doelpunt van het seizoen gaf hem vleugels want nog geen twee minuten later was het wederom Tycho die wist te scoren. De thuisploeg gaf zich echter nog niet gewonnen en onder de fanatieke aanmoedigingen van het in grote getale aanwezige thuispubliek wist Friese Boys de aansluitingstreffer te produceren. In de laatste minuut wist Friese Boys uiteindelijk de verdiende gelijkmaker te maken, waardoor de wedstrijd eindigde in een 2-2 eindstand. Na een korte pauze stond de volgende wedstrijd alweer op het programma. Tegenstander hierin was het sterke J.V. Oostenburg uit Oosterwolde. De Oosterwoldenaren begonnen goed aan de wedstrijd en kwamen al snel op een 1-0 voorsprong. Ondanks deze vroege tegenslag bleven de kabouters lekker voetballen, wat resulteerde in kansen voor o.a. Mylan en Lotus. De verdiende gelijkmaker kwam uiteindelijk op naam van Lisa, die tijdens een scrimmage voor het doel van J.V. Oostenburg de bal met de punt van haar schoen het laatste zetje wist te geven. Tijdens het verdere verloop van de wedstrijd bleek dat J.V. Oostenburg net iets beter was dan de Waskemeerse kabouters, waardoor ze konden uitlopen naar een 5-1 voorsprong. Desondanks bleven de groenhemden vrijuit voetballen en de aanval zoeken. Deze aanvalslust werd in de laatste minuut beloond, want het was Mylan die zichzelf vrij wist te spelen en daarna beheerst binnenschoot. Hierna was het tijd voor ranja zodat de spelers op krachten konden komen voor de kabouterderby tegen ODV. Een leuke krachtmeting dus als afsluiter van het toernooi. Gedurende de wedstrijd bleek dat ODV over enkele behendige spelers beschikte. De groen-zwarte verdediging stond als een huis maar kon niet voorkomen dat de Wijnjewoudenaren de openingstreffer wisten te maken. Ook Waskemeer kreeg enkele kansen, maar tweemaal stond de paal een treffer van Mylan in de weg. ODV ging wel efficiënt om met de kansen en wist na een fraaie aanval de 2-0 op het scorebord te zetten. Nadat het houtwerk wederom een sta in de weg was voor een Waskemeerse treffer klonk het eindsignaal en was het tijd voor het nemen van penalty’s.

De kabouters kunnen terugkijken op een leuk toernooi met goed voetbal, waarbij de groenhemden het elke tegenstander lastig hebben weten te maken. Na afloop werd er nog een klein feestje gevierd, want opperkabouter en coach Emma Russchen vierde haar verjaardag en trakteerde op taart. Met de buiken gevuld werd daarna de terugreis ingezet naar Waskemeer. Volgende week staat het derde toernooi gepland. Ditmaal zal er gespeeld worden in Oosterwolde. Met de steun van de trouwe supportersschare behoeft het geen betoog dat de kabouters ook dan weer goed voor de dag zullen komen! Onderstaande foto's geven een impressie van afgelopen zaterdag.