JO7 sluit kabouterseizoen in stijl af in Langezwaag

JO7 sluit kabouterseizoen in stijl af in Langezwaag Nadat de kabouterkaravaan vorige week een bezoek bracht aan het Drentse Vledder stond op het eerste speelweekend van december een reis naar Langezwaag op het programma. Dit toernooi was de laatste in de reeks voor het ingaan van de winterstop. Het vroege aanvangstijdstip (9:00) betekende dat de kabouters zich al voor achten moesten verzamelen op sportpark ’t Ald Leger. Aangezien Robin ziek was vertrok de stoet met zeven kabouters richting Langezwaag. Na een toeristische route langs o.a. het buitengebied van Jubbega arriveerden de spelers op sportpark ’t Paradyske. Nadat iedereen gekleed was in de groene clubkleuren begonnen de kabouters aan hun eerste wedstrijd. Hierin werd gespeeld tegen J.V. Oostenburg. De gasten uit Oosterwolde waren hierin net een maatje te groot en wonnen uiteindelijk verdiend met 3-0. In de tweede wedstrijd werd gespeeld tegen BEW uit Vledder. De kabouters hadden tot dusver nog niet weten te winnen van de Drentenaren (twee verliespartijen en een gelijkspel), dus de groenhemden hadden wat recht te zetten. In een gelijkopgaande wedstrijd kregen beide teams kansen op de openingsgoal. Het was echter Asa die de ban brak voor Waskemeer doordat hij een mooie solo doeltreffend wist af te ronden. BEW trok in het restant van de wedstrijd alles uit de kast om de gelijkmaker te produceren. Vlak voor tijd dachten ze op gelijke hoogte te komen, ware het niet dat de bal op de paal uiteen spatte. Waskemeer zette als tegenstoot een vlijmscherpe counter op die uiteindelijk eindigde bij Mylan, die wel raad wist met dit buitenkansje en de beslissende 2-0 op het scorebord zette! Direct hierna floot de scheidsrechter af, waardoor de kabouters de eerste driepunter van de dag konden bijschrijven. Na twee gespeelde wedstrijden was het tijd om weer op krachten te komen en op te warmen in de kantine. Hier stonden de bekers met ranja en schalen met fruit al klaar. Ook stond er een voetbaltafel in de kantine, waar Waskemeer en BEW wederom tegenover elkaar stonden. Dit duel kon echter niet afgemaakt worden, want het was tijd voor Waskemeer om te beginnen aan de laatste wedstrijd van de ochtend. Hierbij werd gespeeld tegen thuisploeg Langezwaag. Met ranja en de nodige kaboutervitamines achter de kiezen begonnen de groenhemden goed aan de wedstrijd. Het was Tycho die zijn ploeg op voorsprong wist te schieten met een klassieke frommelgoal. Enkele minuten later was het wederom Tycho die Waskemeer op een 2-0 voorsprong wist te zetten. Langezwaag startte hierna met een slotoffensief, maar verder dan een aansluitingstreffer kwam men niet. Hierdoor wist Waskemeer de laatste wedstrijd van het seizoen in stijl af te sluiten met een 2-1 overwinning. Deze overwinning betekent dat er in Langezwaag zes punten bij elkaar gespeeld zijn. Dit is ook direct het hoogste puntenaantal wat de kabouters tot dusver op een toernooi bij elkaar hebben weten te spelen. Kortom, een fantastische prestatie! Het najaarsseizoen voerde de kaboutertrein o.a. langs Kollumerzwaag, Vledder, Wijnjewoude en Oosterwolde, waarbij het elke toernooidag een groot voetbalfeest was voor de spelers en staf. De kabouters wisten het publiek te vermaken met mooie aanvallen, vlotte combinaties, mooie acties en spelplezier. Aanstaande vrijdag staat de laatste training van het jaar op het programma, waarna het voetbaljaargang 2019 er voor de kabouters opzit. In 2020 zullen ze echter weer gaan deelnamen aan toernooien, wat gezien de resultaten van 2019 ongetwijfeld weer een groot succes zal gaan worden!