Kabouters spelen eerste toernooi in voetbaljaargang 2020

Kabouters spelen eerste toernooi in voetbaljaargang 2020 Nadat het geplande toernooi van vorig weekend werd afgelast in verband met de slechte gesteldheid van het veld in Oldeberkoop stond zaterdag dan eindelijk het eerste toernooi voor de kabouters gepland. Aan de voorbereiding zou het niet liggen, want de groenhemden zijn al vanaf 14 februari elke vrijdag volop in training. Het toernooi werd gespeeld op de thuisgrond van omnisportvereniging vv Wispolia, welke naast een voetbalafdeling ook een badminton-, gymnastiek- en tennisafdeling kent. De kabouters waren echter naar sportcomplex De Puster afgereisd om te voetballen! Verspreid over de ochtend werden er vier wedstrijden gespeeld tegen leeftijdsgenoten uit Terwispel, Oosterwolde, Oldeberkoop/Oosterstreek/Zandhuizen/Noordwolde en Langezwaag. Laatstgenoemde stond als eerste op het programma. Langezwaag wist al snel in de wedstrijd op voorsprong te komen. Echter duurde het niet lang voordat Waskemeer de gelijkmaker wist te produceren. Tycho had goed opgelet tijdens de recente bekerwedstrijd van Feyenoord tegen Nac Breda, want met een kopie van de goal van Berghuis wist hij de bal met een heerlijke boogbal in het doel te plaatsen. In het vervolg van de wedstrijd wist Langezwaag helaas uit te lopen naar een 1-4 voorsprong, waarna Tycho in de slotminuut nog de eretreffer wist te maken. Eindstand 2-4. In de tweede wedstrijd werd gespeeld tegen J.V. Oostenburg. De ploeg uit Oosterwolde kende een bliksemstart en kwam binnen een minuut op een 1-0 voorsprong. De kabouters wisten hun rug echter te rechten en lieten zich niet kistten door de achterstand. Door vier doelpunten van Tycho en een doelpunt van Lotus wisten de groenhemden een klinkende 5-1 overwinning te bewerkstelligen! Hierna was het tijd voor een ranja-pauze en konden de kabouters weer op krachten komen. In wedstrijd nummer drie stonden de kabouters tegenover SJO Stellingwerven. Ondanks enkele goed uitgespeelde kansen van Mylan, Tycho en Lotus wist Waskemeer het net niet te vinden. Aangezien SJO Stellingwerven wel eenmaal tot scoren kwam ging de wedstrijd helaas nipt verloren. De krachten waren na deze drie gespeelde wedstrijden aardig weggevloeid bij de spelers, waardoor de slotwedstrijd tegen thuisploeg Wispolia met 4-0 verloren ging. Niemand die hier echter om maalde aan Waskemeerse zijde want de kabouters hebben vier goede wedstrijden op de mat gelegd! Onder een stralend voorjaarszonnetje was het goed toeven voor de neutrale toeschouwers en wisten de kabouters het publiek wederom goed te vermaken. Nadat de kabouters de terechte complimenten in ontvangst hadden genomen van de meegereisde ouders was het tijd om te douchen en de terugreis in te zetten naar Waskemeer. Volgende week staat voor de kabouters wederom een toernooi gepland. Ditmaal zal er gespeeld worden in Langezwaag op sportpark ’t Paradyske. De coaches hebben er alle vertrouwen in dat de kabouters ook dan weer goed voor de dag zullen komen!