JO8 onderuit in waar doelpuntenspektakel in Lippenhuizen

JO8 onderuit in waar doelpuntenspektakel in Lippenhuizen Na een lange zomerstop kon de JO8 dit weekend eindelijk weer de wei in voor haar eerste competitiewedstrijd. Hiervoor moesten de groenhemden afreizen naar Lippenhuizen, alwaar gespeeld werd tegen de lokale trots Thor. De club zag het licht in 1921 en viert daarom dit jaar haar honderd jarige bestaan. In deze honderd jaar heeft de club een rijke geschiedenis opgebouwd en niemand minder dan Foppe de Haan zette zijn eerste stappen op het voetbalveld in Lippenhuizen. Op voorhand beloofde het dus een mooi affiche te worden! De groenhemden begonnen onder leiding van interim coaches Annemarie en Helga aan de warming-up, waarna de wedstrijd om 9:00 in gang werd gezet op sportpark Kobunder. De thuisploeg begon goed aan de wedstrijd en wist met een flitsende aanval de score te openen. Lang kon Thor hier echter niet van genieten want Lotus wist met een vlammend schot de score gelijk te trekken. Niet lang daarna was het opnieuw Lotus die eigenhandig na een slim ingedribbelde corner haar ploeg aan de leiding schoot. Hierna was het wederom stuivertje wisselen met de thuisploeg, want Thor kreeg het op de heupen en wist met vier doelpunten uit te lopen naar een 5-2 voorsprong. Lotus bracht daarna de marge weer op twee maar door wederom een flitsende uitbraak kwam Thor op een 6-3 voorsprong. Wie had gedacht dat de zege hiermee was veiliggesteld voor de thuisploeg kwam bedrogen uit, want in een mum van tijd wisten de groenhemden de stand terug te brengen naar 6-6 door doelpunten van Lotus (2x) en Renske. In het restant van de wedstrijd bleef het onderling stuivertje wisselen. Bij het laatste fluitsignaal van de scheidsrechter gaf het boekje van de scheidsrechter aan dat Thor met 9-8 de drie punten binnen had gehaald. Ondanks het feit dat de JO8 geen overwinning wist te behalen kunnen we met recht stellen dat de groenhemden een fantastische prestatie hebben weten neer te zetten, waarbij de toeschouwers een waar voetbalspektakel kregen voorgeschoteld. Het moge duidelijk zijn dat dit naar meer smaakt en dat de groenhemden staan te trappelen om hun kunsten te vertonen op het eigen sportpark. Die kans krijgen de spelers volgende week, als er om 10:00 afgetrapt wordt tegen Trinitas. De spelers hopen op een grote publieke belangstelling! Onderstaande foto's geven een korte impressie van de wedstrijd.