JO8 wint overtuigend in eigen huis van Trinitas

JO8 wint overtuigend in eigen huis van Trinitas Nadat de JO8 vorige week in Lippenhuizen in een doelpuntenfestijn nipt aan het kortste eind trok (eindstand 9-8 voor Thor) stond dit weekend de eerste thuiswedstrijd van het seizoen op het programma. Op sportpark ’t Ald Leger kwamen de groenhemden van Mirthe de Vegt en Kim Groot in actie tegen Trinitas. Deze fusieclub zag het licht in 2012 bestrijkt de dorpskernen van Zorgvlied, Elsloo en Boijl. De thuisploeg beschikte dit weekend over negen fitte spelers, waaronder een aantal debutanten! Nadat Matz vorige week tegen Thor al debuteerde maakten zaterdag Samuel, Julian en Jorrit hun eerste opwachting in het groene tricot. Een waar debutantenbal dus, waarbij het team er alles aan gelegen was om het feest compleet te maken door de wedstrijd winnend af te sluiten. De spelers stonden dan ook tot op het bot gemotiveerd aan de aftrap om hun kunsten te vertonen aan het toegestroomde publiek. De toeschouwers kregen geen spijt van hun aanwezigheid en waren getuige van een wedstrijd vol spektakel. De JO8 vloog uit de startblokken en de spelers wisten elkaar feilloos te vinden. De eerste kans was voor Trinitas, maar keepster Renske stond goed op haar post en wist de doelpoging onschadelijk te maken. Hieruit volgde een razendsnelle counter waarbij Lotus op snelheid de verdediging te snel af was en oog-in-oog met de keeper niet faalde. Niet lang daarna deed zich een identieke situatie voor, maar ditmaal was het Asa die op avontuur ging en zijn avontuur besloot met de vlammend schot die onhoudbaar was voor de keeper. Dit smaakte voor Asa naar meer en hij maakte een officiële hattrick door ook de 3-0 en 4-0 voor zijn rekening te nemen. Het slotakkoord voor de rust was voor Lotus. Een fraaie boogbal van haar voet was de keeper te machtig, waardoor beide teams gingen rusten met een 5-0 voorsprong in het voordeel van Waskemeer! Ook na de ranja bleven de groenhemden het publiek vermaken met fraaie technische hoogstandjes, vlot combinatiespel en mooie aanvallende acties. Lotus, die na de rust als keepster actief was, hield haar doel schoon met enkele katachtige reddingen en Hidde, Jorrit, Matz en Julian wist menig aanval onschadelijk te maken. Kansen voor Waskemeer waren er voor Samuel, Lisa en Renske, maar zij kwamen door goed keeperswerk van Trinitas niet tot scoren. Asa wist de keeper nog wel eenmaal te passeren en bepaalde daarmee de eindstand op een klinkende 6-0 overwinning! Hiermee werd een passend slot gegeven aan een goede wedstrijd. Stuk voor stuk kunnen de spelers met een tevreden gevoel terugkijken op het duel en het moge duidelijk zijn dat de overwinning smaakt naar meer! Volgende week kan het team hier invulling aan geven tijdens wederom een thuiswedstrijd. Ditmaal zal er gespeeld worden tegen de buurman sv Haulerwijk. Een mooi affiche dus. De wedstrijd start om 10:00 en de spelers hopen dat ook dan weer een grote supportersschare getuige zal zijn van de wedstrijd! Onderstaande foto’s geven een impressie van de wedstrijd tegen Trinitas.