Kabouters overtuigen wederom

Kabouters overtuigen wederom Afgelopen weekend speelden de kabouters hun derde toernooi van het seizoen. Ditmaal mocht er afgereisd worden naar Oosterwolde, alwaar het sportpark van De Griffioen de speelgrond vormde. Net als de afgelopen keren werd er gespeeld tegen J.V. Oostenburg, Friese Boys en ODV. Onder toeziend oog van vele Waskemeerse supporters begonnen de kabouters om 11:00 aan hun eerste wedstrijd. Hierin werd gespeeld tegen thuisclub J.V. Oostenburg. De groenhemden begonnen sterk aan de wedstrijd en wisten het publiek te vermaken met mooie acties en samenspel. Het was Mylan die de ban brak door de bal met een fraai afstandsschot in het doel te plaatsen. Uiteindelijk wist hij zelfs een hattrick te maken in deze wedstrijd door achtereenvolgens de 2-0 (na een mooie assist van Lotus) en de 3-0 (wederom een afstandsschot) op het scorebord te zetten. De spelers van J.V. Oostenburg gaven echter niet op en onder de fanatieke aanmoedigingen van het thuispubliek wisten de Oosterwoldenaren terug te komen tot 2-3, maar gelukkig voor Waskemeer stokte hiermee de teller. De eerste overwinning van de dag was daarmee een feit! In de tweede wedstrijd was Friese Boys de tegenstander. Het team uit Kollumerzwaag kende een droomstart want binnen dertig seconden wisten ze de 1-0 te maken. De kabouters gingen echter niet bij de pakken neer zitten en het was Mylan die de gelijkmaker op het bord wist te zetten. Enkele minuten later kwamen de groenhemden op voorsprong. Een scrimmage voor het kabouterdoel van Friese Boys werd uiteindelijk vakkundig binnen geschoten door Tycho. Het slotakkoord was aan Lotus, die met een geplaatst afstandsschot haar eerste treffer van het seizoen wist te maken. Na een korte pauze betraden de spelers voor de laatste maal het veld voor de wedstrijd tegen ODV. De vermoeidheid bleek hierbij z’n tol te eisen en ODV wist de wedstrijd winnend af te sluiten. De spreekwoordelijke eretreffers kwamen op naam van Mylan (2x). Ondanks deze nederlaag kon het de pret niet drukken, want met twee overwinningen hebben de kabouters een uitstekende prestatie neergezet. Volgende week staat de laatste wedstrijd uit de toernooireeks gepland, welke gespeeld zal worden op het eigen sportpark ’t Ald Leger. De kabouters hopen op volle tribunes in Waskemeer en zullen er alles aan doen om het publiek een spektakelstuk voor te schotelen. De wedstrijden beginnen om 9:00. Onderstaande foto’s geven een impressie van het toernooi van afgelopen zaterdag.