Kabouters spelen eerste toernooi

Kabouters spelen eerste toernooi Na enkele weken voorbereiding was het afgelopen zaterdag tijd voor het echte werk voor de kabouters. De groenhemden speelden namelijk hun eerste kaboutertoernooi! Hiervoor werd afgereisd naar Wijnjewoude, waar op sportpark Tusken de Wallen gespeeld werd tegen thuisploeg ODV, J.V. Oostenburg en Friese Boys. Na een goede warming-up stonden de kabouters om 9:00 klaar voor hun eerste wedstrijd. Dit was gelijk een kraker, want de kabouterderby tegen ODV stond als eerste op het programma. De wedstrijd werd uiteindelijk verloren met 4-1, waarbij de eretreffer gemaakt werd door Mylan. Tijd om bij de pakken neer te gaan zitten was er niet want de volgende wedstrijd stond alweer gepland. Ditmaal werd gespeeld tegen Friese Boys. De kabouters vlogen uit de startblokken en vermaakten het aanwezige publiek met mooie acties en goed samenspel. Het was uiteindelijk Mylan die de ban brak en de 1-0 op het scorebord wist te zetten. De kabouters denderden door en enkele minuten later was het wederom Mylan die tot scoren kwam. Na een vloeiende aanval wisten de kabouters zelf op een 3-0 voorsprong te komen. Ook dit doelpunt kwam op naam van, u raadt het al, Mylan. Deze wist daarmee een officiële hattrick te maken! Uiteindelijk maakte Friese Boys nog de aansluitingstreffer, maar de eerste overwinning voor de groenhemden kwam niet meer in gevaar. Dit leverde natuurlijk glunderende en vrolijke gezichten op bij de spelers, coaches en het meegereisde publiek! Na een korte drinkpauze was het tijd voor de slotwedstrijd van het toernooi. Hierin werd gespeeld tegen het sterke J.V. Oostenburg. De Oosterwoldenaren beschikten over enkele snelle en wendbare spelers en wonnen de wedstrijd uiteindelijk verdiend met 5-1. Ook in deze wedstrijd was het Mylan die zijn doelpunt wist mee te pikken. Hiermee kwam er een einde aan een mooie voetbalochtend. Volgende week komen de kabouters wederom in actie. Ditmaal zal de kabouterkaravaan meer kilometers moeten maken, want de plaats van spelen is de thuisbasis van Friese Boys in Kollumerzwaag. Coaches Emma Russchen, Sinne Jonkman en Joost van Burgsteden hebben er alle vertrouwen in dat de kabouters dan wederom goed voor de dag zullen komen! Onderstaande foto’s geven een impressie van de wedstrijd.