Kabouters spelen toernooi in Vledder

Kabouters spelen toernooi in Vledder Dit weekend speelden de kabouters hun een na laatste toernooi voor de winterstop. Gastheer van het toernooi was BEW uit het Drentse Vledder. Na een toeristische route die onder andere voerde door het Drents-Friese Wold kwam de kabouterstoet rond 10:30 aan in het esdorp. Nadat iedereen in de groen-zwarte tenues gehesen was werd er begonnen aan de warming-up. In het eerste duel werd gespeeld tegen thuisploeg BEW. De groenhemden vlogen uit de startblokken en wisten middels een mooie schuiver van Lotus op voorsprong te komen. Hierna kregen Grietine en Asa nog enkele goede kansen, maar deze vonden helaas niet het net. In het restant van de wedstrijd kreeg Waskemeer het deksel op de neus aangezien BEW in een kort tijdsbestek tweemaal tot scoren kwam. Ondanks verwoede pogingen wisten de groenhemden de verdiende gelijkmaker niet te maken. Wedstrijd nummer 2 werd gespeeld tegen J.V. Oostenburg. De Oosterwoldenaren beschikten over enkele rappe spelers en kwamen al snel op een 2-0 voorsprong. Hierna was het Tycho die de aansluitingstreffer wist te maken. Waskemeer ging hierna alles op niets spelen, waarna J.V. Oostenburg profiteerde van de ruimte en de beslissende 3-1 wist te maken. Hierna was het tijd voor ranja en konden de kabouters op krachten komen voor de slotwedstrijd tegen Langezwaag. De vermoeidheid van de twee gespeelde wedstrijden en het pietenparcours van vrijdagavond begon z'n tol te eisen en Langezwaag wist hiervan optimaal te profiteren. Langezwaag wist uiteindelijk een 4-0 voorsprong op te bouwen. Grietine wist met een mooi doelpunt de score terug te brengen tot 4-1 en door een doelpunt van Asa vlak voor tijd werd het toch nog even spannend. Verder dan 4-2 kwam Waskemeer echter niet. Desondanks hebben de kabouters een leuke ochtend gehad en met vier verschillende doelpuntenmakers waren de treffers eerlijk verdeeld! Volgende week staat het laatste toernooi van 2019 gepland. Dan zal de Waskemeerse kabouterkaravaan afreizen naar Langezwaag, waar om 9:00 de eerste wedstrijd gespeeld zal gaan worden.