Kabouters vermaken het publiek in Waskemeer

Kabouters vermaken het publiek in Waskemeer Na een rustpauze van enkele speelronden stond zaterdag de aftrap gepland van de nieuwe toernooienreeks voor de kabouters. Deze reeks voert de groenhemden langs de kaboutergenoten van J.V. Oostenburg uit Oosterwolde, vv Langezwaag en BEW uit het Drentse Vledder. Tijdens de eerste toernooien schotelden de kabouters het publiek mooie wedstrijden voor waarin met passie en spelplezier mooie resultaten werden behaald. De afgelopen weken is er op vrijdagavond hard getraind zodat de spelers wederom goed voorbereid voor de dag zouden komen. Zaterdag stond de kick-off van de toernooienreeks gepland op het eigen sportpark ’t Ald Leger. De eerste wedstrijd werd gespeeld tegen BEW. In een spannende wedstrijd trokken de gasten uit Vledder aan het langste eind en wonnen met 2-0. Tijd om bij de pakken neer te gaan zitten was er niet want direct aansluitend werd er gespeeld tegen Langezwaag. De kabouters wisten zich hierin uitstekend te herpakken. Met uitstekende dribbels en mooi veldspel werd een klinkende 6-0 overwinning geboekt. Doelpunten kwamen op naam van Asa (4x) en Mylan (2x). Het slotstuk van de ochtend was de wedstrijd tegen J.V. Oostenburg. In een gelijk opgaande wedstrijd wisten de Oosterwoldenaren op een 1-0 voorsprong te komen. Ondanks enkele goede kansen voor de groenhemden bleef de teller aan Waskemeerse zijde steken op nul, waardoor de wedstrijd nipt verloren ging. Tot ontevreden gezichten leidde dit echter niet want de spelers hebben uitstekend gepresteerd en het toegestroomde publiek drie fantastische wedstrijden voorgeschoteld! Volgende week komen de kabouters wederom in actie. Ditmaal zal de kabouterkaravaan afreizen naar Oosterwolde, alwaar wederom drie wedstrijden gespeeld zullen gaan worden. Onderstaande wedstrijdfoto’s zijn gemaakt door Jaco Jonkman.