Waskemeer 2 geeft Grootegast 2 geen schijn van kans

Waskemeer 2 heeft zaterdag goede zaken gedaan als het gaat om de eerste periode. Waar het in Pesse nog bewolkt was, scheen de zon in Waskemeer volop bij het openingssignaal van de wedstrijd. Grootegast 2, dat afgelopen seizoen 2e is geworden in deze competitie wordt gezien als 1 van de favorieten als het gaat om het kampioenschap. Het is een prachtige jonge ploeg wat over stroomt aan talent en dat laten ze ook maar al te graag zien. Waskemeer 2 was uiteraard goed voorbereid op deze wedstrijd, te meer omdat oud-voorzitter dhr. H.S. Top enkele weken geleden al had aangegeven dat Grootegast 2 een team met grote spelers was met in het bijzonder oud 1e elftal speler Ite Vogelzang. De sterke verdediging bestaande uit Bouma, S. Keuning, Veldman en J.Keuning hebben hier alle 4 al nachtmerries van gehad in het verleden. Zaterdag stonden de mannen er stuk voor stuk en was Vogelzang waarschijnlijk liever thuis gebleven dan nu aan moeten treden tegen de onverzettelijke verdediging van Waskemeer. Keeper Beijert had een ogenschijnlijk makkelijke middag en er was dan ook hulp van broer scheidsrechter voor nodig om de enige tegentreffer van de middag te moeten zien vallen. Het was echter al eerder 2 maal raak voor de groenhemden die vandaag helaas in het zwart moesten aantreden. Een mooi balletje van Brans viel bij Huupio Golsteyn voor het rechterbeen en dergelijke kansen moet men de topspits van Waskemeer 2 niet geven op 25 meter, want dan is het raak! Even later kreeg Waskemeer via de snelle Jelmer Boonstra een vrije trap op de rand zestien. Het was zelfs zo op de rand zestien, dat de bal binnen het strafschopgebied werd genomen. De goed spelende Marlon Bransy wist met een mooie trap de bal panklaar bij Golsteyn op de bos krullen te leggen en de 2-0 was een feit. Jammer genoeg moest Jelmer het veld nog voor de thee verlaten omdat de man alleen in volle sprint geen last had van de geïncasseerde trap op zijn scheenbeen, wat het uitspelen van de wedstrijd lastig maakte voor de man die ook moeite heeft met het verkeer op de Breebergweg. Invaller Gydo Jagersma liet wel direct zien dat het steunend publiek niet voor niets naar het sportpark was gekomen door met een mooie solo 2 spelers van Grootegast het bos in te sturen. Na rust ging de ploeg onder leiding van aanvoerder PJ Hofstee verder met waar het gebleven was en dat resulteerde al snel weer in een doelpunt. Wederom een prachtige hoektrap van Brans viel in de richting van Golsteyn en die bleek niet in staat om zich los te maken van 3 grote gasten waardoor de arbiter ook niet anders kon dan de bal op 11 meter te leggen. De technisch begaafde Jan de Groot hield de keeper raar voor het lapje door de bal in tegenstelling van rechtsbuiten met de rechter binnenschoen te trappen. Ondanks dat de keeper in de juiste hoek dook, bleek hij niet bij machte de draaiende bal te keren. Het geloof in een goed einde van de wedstrijd vertrok helemaal bij Grootegast toen Golsteyn ook de 3e assist van Brans wist te verzilveren. De heer Age 'de wyte spyker' Visser speelde ook een goede wedstrijd door zijn tegenstander volledig te neutraliseren en zelf door een paar keer goed weg te draaien een aanval kon opzetten. Roelof F Eringa viel goed in en bracht met zijn positieve spel de vermoeide medespelers naar het einde van de wedstrijd. Jan de Groot wist met een heerlijke pegel de statistieken nog te verfraaien waarmee de stand ook werkelijk de krachtverhoudingen weergaf van de middag. Een ieder verheugd zich op de wedstrijd tegen VEV'67 waar de geoliede machine over 2 weken moet zorgen dat ook de Leeksters aan de zegekar komen te hangen. Uit de persconferentie later op de avond bleek in ieder geval dat het vertrouwen er is.
1 Veenwouden SC 2 4 10
2 Grootegast Fc 2 4 9