Waskemeer 2 klopt ONR 2

Waskemeer 2 klopt ONR 2 Waskemeer 2 is er zaterdag in geslaagd om ONR 2 te verslaan. Na een 2-0 voorsprong leek het een geruime tijd een eenvoudige overwinning te gaan worden voor de thuisploeg. Echter, de gasten kwamen na rust verdienstelijk terug (2-2), waarmee de spanning terugkeerde in het duel. Uiteindelijk werd het 4-3 voor de groenhemden. Doelpunten aan de zijde van Waskemeer waren afkomstig van Roelof Freerk Eringa, Johan Keuning, Age Visser en Herbert Golsteijn. Zaterdagmiddag trof Waskemeer op het eigen sportpark ’t Ald Leger ONR 2 uit het esdorp Roden. In deze wedstrijd brak Roelof Freerk Eringa de ban door met een kopbal de openingstreffer te scoren. Aansluitend was het rechtsachter Johan Keuning die de combinatie aanging met aanvoerder Golsteijn. De routinier mocht na de combinatie met diens spits doorlopen het strafschopgebied in. Oog in oog met de doelman faalde de routinier niet. Dankzij deze doelpunten konden de groenhemden met een 2-0 voorsprong genieten van de thee. Na rust was het de Drentse amateurclub, welke in 1966 opgericht is, die verdienstelijk terug kwam in de wedstrijd. Onzorgvuldigheid bij de groenhemden zorgde er voor dat ONR binnen enkele minuten tweemaal tot scoren kon komen (2-2). Echter, de thuisploeg was niet van plan de eerste drie punten van het seizoen in eigen huis weg te geven en trok middels doelpunten van Age Visser en Herbert Golsteijn uiteindelijk een verdiende 4-3 overwinning over de streep. Zaterdag 28 oktober a.s. speelt de equipe van Rolf Stuiver uit tegen Niekerk 2. Bekijk hieronder de door Jaco Jonkman gemaakte wedstrijdfoto's.
1 Be Quick D 3 0 0
2 Griffioen De 2 0 0