Nieuws Home Teams Besturen Programma Bardiensten Jeugd Contact Inloggen App
za. 1 jun. 2024 12:30
Sportpark 't Ald Leger

Waskemeer 3 luidt kampioensfeest in

Waskemeer 3 luidt kampioensfeest in De eerste dag van de meteorologische zomer stond voor VV Waskemeer 3 in het teken van hun voorlaatste competitiewedstrijd van het seizoen. Tegenstander Rood Wit Frieschepalen kon op deze dag het kampioenschap binnenhalen en stelde voor om de wedstrijd op Sportpark De Boskdobbe te laten plaatsvinden. De Waskemeerder selectie stemde unaniem in met dit voorstel, gezien de zeldzaamheid van zo'n dag volgens de Frieschepalenaren.

Tijdens de voorbereiding op de wedstrijd kwam al naar voren dat veel spelers het druk hadden bij het P’optimaalfestival (en/of het Intentsfestival), waardoor ze niet aanwezig konden zijn bij de wedstrijd. Andere senioren binnen de vereniging moesten zelf ook in actie komen of waren als trouwe supporter mee naar de bekerfinalewedstrijd van Vrouwen 1. Om het potentiële
"It ken nog"
Pieter Westerhuis
zelf ook in actie komen of waren als trouwe supporter mee naar de bekerfinalewedstrijd van Vrouwen 1. Om het potentiële kampioensfeest van RWF niet te verstoren, werd er creatief omgegaan met de opstelling en een alternatieve samenstelling gevonden. De dankbaarheid hiervoor was groot.

Na een voor Waskemeerder begrippen lange warming-up stonden de jeugdspelers van RWF al klaar om samen met de spelers het veld op te gaan. Onder luid applaus van het publiek betraden de spelers het veld en na enkele vuurwerkknallen kon de wedstrijd beginnen.

Het eerste wapenfeit liet niet lang op zich wachten. Binnen enkele seconden was de weg naar het doel van de thuisploeg al gevonden, en dit zou in de rest van de wedstrijd nog enkele keren gebeuren. Het hoogtepunt van de wedstrijd was de versierde penalty van Lieuwe Veenstra. Na een knappe slalom door de Rood Witte defensie werd de behendige dribbelaar onreglementair neergehaald, waarna de scheidsrechter floot voor een overtreding. Jorrit Hijlkema nam de strafschop en schoot deze strak in de linkeronderhoek. Hoewel iedereen de bal al geteld had, dacht de keeper van de thuisploeg daar anders over en wist hij de bal met een uiterste krachtsinspanning uit het doel te houden.

Na 90 minuten klonk het laatste fluitsignaal en kon het feest echt losbarsten voor RWF 3: Het kampioenschap was namelijk een feit voor de heren. Vanuit Waskemeer 3 werd de wedstrijd nog uitgebreid nabesproken en na enkele uren werd de weg naar het thuisterrein weer opgezocht waar nog een gezellige avond te wachten stond. Dank aan allen die hebben meegedragen aan deze zware wedstrijd.

Volgende week staat de laatste wedstrijd van het seizoen alweer op het programma. Be Quick Dokkum 6 ontvangt de groenhemden dan om 12:30 op Sportpark Tolhuispark. Wij hopen u allen daar te zien.
Uitslagen
20/09 Waskemeer 3 VAKO 2 0 - 5