Belangrijke zege Waskemeer op Mussel

Waskemeer heeft na een mindere serie zaterdag een belangrijke overwinning geboekt tegen het stugge Mussel. In een wedstrijd die meer spannend dan goed was trok Waskemeer door een doelpunt van Herbert Golsteijn uiteindelijk aan het langste eind. Het nog steeds door blessures geteisterde Waskemeer had een aantal mutaties in de basiself doorgevoerd. Mark Veldman nam de positie asl laatste man weer over van Bindert Poelstra die centraal doorschoof naar het middenveld. Rechtsback Bouwe Veenstra werd als rechtsvoor gepositioneerd, terwijl Jurrien Hummel aanvallende middenvelder werd. Waskemeer kwam goed uit de startblokken. De verdedigers hadden moeite met de snelle Veenstra. Jan de Groot was in de beginfase het dichtst bij een openingstreffer door een vrije trap met een subtiele voetbeweging te verlengen. Zijn inzet ging echter rakelings naast. De bezoekers beperkten zich voornamelijk tot verdedigen en probeerden er met hun snelle spitsen uit te komen. Door goed verdedigend werk werden ze echter nauwelijks gevaarlijk. Halverwege de eerste helft kwam Waskemeer op voorsprong. De ijverige Veenstra speelde middenvelder Age Visser vrij die vervolgens met een afgemeten voorzet Golsteijn bediende. De kopsterke spits kwam goed voor zijn man en knikte geplaatst raak. Ook na de voorsprong hier Waskemeer op het zeer slecht bespeelbare veld het initiatief. Door iets meer slordigheden aan de kant van de groenzwarten werden de bezoekers wat dreigender, maar gevaarlijk wisten ze de eerste helft niet te worden. De tweede helft werden de toeschouwers door beide teams niet verwend. Mussel bleef veel mensen achter de bal houden en Waskemeer weigerde bij Mussel in het mes te lopen. Dit had als gevolg dat de gasten slecht door dode spelmomenten voor een klein beetje gevaar konden zorgen. De beste kansen waren in de slotfase voor Waskemeer. De voor de uitstekend ingevallen Visser Roy Kemna wist na een goede actie net niet te scoren en Golsteijn was met een kopbal dicht bij zijn tweede doelpunt. Gescoord werd er echter niet meer zodat Waskemeer drie punten bij kon schrijven.