Waskemeer verliest bij NKVV

Waskemeer verliest bij NKVV Zaterdagmiddag heeft Waskemeer opnieuw een nederlaag geleden. Ondanks dat de gasten tot driemaal toe op voorsprong kwamen, had NKVV in het duel waarin vrijwel niets op het spel stond, de langste adem om de drie punten bij te schrijven. Daar s.v. de Griffioen in eigen huis Helpman wist te verslaan, kan Waskemeer zich definitief opmaken voor de nacompetitie. Bij zonnige weersomstandigheden, begon NKVV sterk en wist het enkele malen voor het doel van keeper Bouma te verschijnen. De grootste kans werd door Bart Roijenga vanaf de doellijn middels een kopbal gepareerd. Bij de overige situaties ontbrak het de blauwhemden veelal aan scherpte, waardoor er niet gescoord werd. Na een kwartier spelen nam Waskemeer het heft in handen en legde diverse goede aanvallen op de mat. Nadat Jurrien Hummel tegen de lat schoot en Bouwe Veenstra de vuisten van de doelman had getroffen, was het Nicky Smid die op aangeven van linksachter Sietse Keuning de bal beheerst binnen wist te werken. In de tweede helft begon NKVV opnieuw sterk en scoorde het relatief eenvoudig. Enkele seconden later wist Waskemeer voor de tweede keer op voorsprong te komen. Een uitgespeelde aanval over diverse schijven resulteerde in een voorzet van Bart Kuper op Regillio Holder die voor diens directe tegenstander kwam en de bal goed binnenschoot. De groenhemden voerden enkele wissels door (Peeters voor Holder en Brans voor Boonstra) en voerden de druk op, daar NKVV geen grip meer op de wedstrijd leek te hebben. Desondanks werd een spaarzame hoge bal verkeerd door Brans geraakt, waardoor de thuisploeg de afvallende bal opnieuw achter Bouma kon leggen. Waskemeer bleef op de aanval spelen, wat voor de derde maal op rij voor een voorsprong zorgde. Nicky Smid kreeg de bal op de linkerflank en gaf uitstekend voor op de ingekomen Brans die de bal binnen tikte, 2-3. NKVV kwam opnieuw langszij middels een dode spelsituatie. Daar waar Smid op aangeven van Veenstra een loepzuivere treffer maakte, keurde de matig fluitende scheidsrechter het doelpunt tot ieders verbazing af. In de laatste minuten wist NKVV zelfs de winst veilig te stellen, nadat de bal van grote afstand onder keeper Bouma verdween. In de absolute slotfase werd in het zestienmetergebied Smid hard onderuit gehaald zonder dat het een strafschop meekreeg. Invaller Poelstra kwam voor Smid binnen de lijnen, welke een vrije trap van Hummel net niet tot doelpunt kon verwerken. Daarnaast kreeg Waskemeer nog enkele goede kansen die onbenut bleven, waardoor het opnieuw verloor. Bekijk hieronder de door Jaco Jonkman gemaakte wedstrijdfoto's.