De Griffioen in blessuretijd naast Waskemeer

De Griffioen in blessuretijd naast Waskemeer De Ooststellingwerfse derby tussen Waskemeer en De Griffioen heeft afgelopen zaterdag geen winnaar opgeleverd. In Oosterwolde leek het er lang op dat de Waskemeer er met de volle buit vandoor ging maar de vijfde minuut van de blessuretijd was het Bjorn Wagenaar die roodwitten langszij schoot. De Griffioen nam vanaf het begin aan de wedstrijd het initiatief. Dit leverende een aantal mogelijkheden op waar De Griffioen niet uit wist te scoren. Langzaam kwam Waskemeer beter in de wedstrijd, waarbij het vooral bij dode spelmomenten gevaarlijk werd. Zo was Douwe van der Meil uit een vrije trap van Bindert Poelstra dichtbij de openingstreffer, maar de teruggekeerde keeper Haaijema liet zien dat hij het vak niet verleerd is. Vlak voor rust had Waskemeer de score moeten openen. Na een goede aanval kwam Bouwe Veenstra op rechts door en leverde een goede voorzet af op Roy Kemna. Deze had de bal voor het intikken, maar door een verkeerde aanname ging de kans verloren. Na rust kwam Waskemeer het meest gedreven uit de kleedkamer. Kort na rust had dit moeten leiden tot de openingstreffer, maar wederom stond het vizier van Kemna niet op scherp. Alleen voor keeper Haaijema schoof de snelle aanvaller de bal naast de goal. Waskemeer bleef het gevaarlijkst en kwam na een kwartier in de tweede helft op voorsprong. Aanvallende middenvelder Jurrien Hummel maakte zichzelf knap vrij op recht en leverde een perfecte indraaiende voorzet af op Veenstra. De in vorm verkerende Veenstra wist wel raad met deze kans en kopte de bal hard binnen achter de kansloze Haaijema. De thuisclub probeerde daarna meer vuist te maken, maar slaagde daar nauwelijks in. Twintig minuten voor tijd kreeg Waskemeer de ideale kans om de wedstrijd op slot te gooien want weer Kemna werd alleen voor keeper Haaijema gezet. Ook dit keer kwam Haaijema als winnaar uit de strijd. De Griffioen ging opportunistischer spelen en hoopte dat de lange bal een keertje goed ging vallen. Dit leverde een aantal hectische momenten zonder dat keepr Bouma op de proef werd gesteld. In de lange (12 minuten!) blessuretijd die volgde liet Bjorn Wagenaar Bouma met een hard schot van dichtbij kansloos. Hierbij negeerde scheidsrechter Pultrum het vlagsignaal van de grensrechter waardoor Waskemeer met dit zure puntverlies het veld in Oosterwolde verliet.