Verslag Waskemeer - Elim

Waskemeer heeft zaterdag een zure nederlaag geleden tegen kampioenskandidaat sc Elim. Na een 1-0 ruststand trokken de Drenten uiteindelijk met 1-3 aan het langste eind. Waskmeer begon de wedstrijd voortvarend. Overal op veld zaten de groenzwarten er bovenop waardoor Elim niet in zijn spel kon komen. De kansen waren dan ook voor de thuisclub en Elim kon er weinig tegenover zetten. Na twintig minuten kwam Waskemeer terecht op voorsprong. Na een afgeslagen voorzet van de linkerkant werd de bal snel verplaatst naar rechts waar Teggo Peeters met een goede voorzet Bouwe Veenstra in stelling bracht. Deze kopte de bal perfect tegendraads in en liet daarmee de keeper van Elim volslagen kansloos. Ook na de voorsprong bleef Waskmeer de bovenliggende partij. Na weer een goede aanval over rechts kon de laatste man van Elim tijdig ingrijpen, maar bracht door een ongelukkige terugspeelbal bracht hij zijn echter keeper in problemen. Deze had geen andere keuze dan de bal uit de hoek te tikken maar kwam goed weg omdat de scheidsrechter hier om onverklaarbare redenen niet voor floot. Ondanks dat de scheidsrechter onbegrijpelijke beslissing bleef produceren, liet Waskemeer zich niet van de wijs brengen. Met name Jurrien Hummel bleef openingen creƫren. Herbert Golsteijn werd door Veenstra in staat gesteld de score te verdubbelen, maar faalde oog in oog met de Elim keeper. Ook bij een herkansing vlak voor rust voor Golsteijn was het weer de Elim keeper die als winnaar uit de strijd kwam. Na rust gebeurde waar voor gevreesd werd. Na een correct duel in het strafschopgebied wees de omstreden arbiter naar de stip, waarna Elim dankbaar profiteerde van deze buitenkans. Kort daarop kreeg Waskmeer weer een tegenslag te verwerken, toen laatste man Veldman het toneel geblesseerd moest verlaten. Waskemeer was even van slag en uit een misverstand tussen Peeters en Keuning wist Elim dankbaar te profiteren. Waskemeer ging daarna verwoed op jacht naar de gelijkmaker, maar moest in de blessuretijd toezien dat Elim het duel uit de counter wist te beslissen.