Nieuws Home Teams Trainingstijden Besturen Programma Bardiensten Jeugd Contact Inloggen App
za. 7 sep. 2024 14:30
Sportpark De Hichte
S.V. Haulerwijk 3
S.V. Haulerwijk 3
Waskemeer 5 onderuit in Haulerwijk

Het goede nieuws was dat er eerst slechts 9 spelers naar Haulerwijk zouden afreizen, en dat er bij vertrek plots 12 personen aanwezig waren. Een echte meevaller zo op de zaterdagmiddag. 12 personen drinken meer bier dan 9 tenslotte.
Na wederom een goede onderons tussen de leiders en scheidsrechter werd besloten om ditmaal een volledige 1e helft te spelen en dan na de thee door te spelen tot één van de 2 ploegen ten aarde zou storten. Nog voor rust leek hier al sprake van te zijn bij Waskemeer, maar de betreffende spelers vermanden zich en de ploeg wist het einde van de 1e helft te halen. Door het ontbreken van kleine Cees moesten er rietjes worden getrokken wie er in het grote keepershirt zou kruipen. Uiteindelijk was het Hendrik die door wellicht beter niet te noemen gezondheidsproblemen zichzelf aanbood om vandaag als sluitpost te dienen. Om geheel op te gaan in de omgeving trok hij slim een oranje shirt aan, hetgeen resulteerde in een compleet verraste tegenstander die dacht met 12 spelers tegen 10 te mogen strijden. Hendrik wist op deze slinkse wijze het doel lang leeg te houden, maar helaas brak het verzet aan het einde van de warme eerste helft. Het was jammer om te zien dat Herbert zijn hoofd duidelijk nog bij de sexvakantie in Brazilië had. Seizoenstopscorer tot dusver is Geert Jan Leeuw, en die had zeker één en wellicht zelfs 2 van de uitgespeelde kansen benut. Helaas moest die rust hebben in het eerste speldeel ivm oververmoeidheid van de laatst gespeelde wedstrijd.

Tijdens het theedrinken (nogmaals dank Titia voor de heerlijke warme thee met genoeg suiker) werd duidelijk dat nieuweling Martijn van der Meulen teveel geblesseerd was om ook de 2e helft nog deel te nemen aan de wedstrijd en hierdoor werden de nodige zaken omgezet. Verder kon er in de pauze worden geconstateerd dat door de verbluffende warmte in combinatie met extreme inzet er dusdanig veel vloeistof uit de lichamen vertrok dat men is staat was om de rugnummers op de muur te zien staan wanneer de betreffende speler ging staan. Dit zagen we als eerste bij Martijn, die rugnummer 11 droeg. Later bleek het aan de overkant net zo te zijn toen Jenno dit controleerde bij Rolf. Hier kwam geen cijfer, maar meer een vreemde E op de muur. Na kort overleg werd beweerd dat het getal wellicht in spiegelbeeld op de muur bleef staan. Het gekke was dat dit aan de overkant eerst niet zo leek, maar bij nadere inspectie toch écht zo was. Bart heeft met een lang en onduidelijk betoog iedereen weten te overtuigen dat het inderdaad aan beide kanten van de kleedkamer gelijk was, een mooi stukje natuurkunde zo in de rust!

Na rust bleek dat de heren van Waskemeer 5 nog niet weer in topconditie zijn net als afgelopen seizoen, en ook werd duidelijk dat men bij ploegen met een gemiddelde leeftijd van 40+ een ruimere wedstrijdselectie nodig is dan 12. Hendrik wist nog enkele knappe reddingen te maken met links en rechts duidelijk zijn hatsu matsu technieken, maar het mocht helaas niet baten want het 3e tegendoelpunt kon niet worden voorkomen. De ingebrachte Geert Jan Leeuw probeerde nog enkele keren te brullen, maar zijn schoten gingen over en naast. Na de 4e goal van de wedstrijd zakte Stuiver door zijn hoeven en was er het einde van de wedstrijd zoals vooraf afgesproken. Het Uuuropese avontuur lijkt er met deze nederlaag op te zitten voor VVW5, maar de bekercampagne is op deze manier toch een mooie voorbereiding voor de competitie dit seizoen. Zo hebben de nieuwe kanonnen inmiddels al laten zien dat ze prima mee kunnen op dit niveau.
Uitslagen
14/09 Marum 4 Waskemeer 5 4 - 2