JO13 sluit seizoen af met jeugdtoernooi vv Jubbega

JO13 sluit seizoen af met jeugdtoernooi vv Jubbega Na de kabouters, de JO9 en de JO15 heeft ook de JO13 het seizoen afgesloten. Het team heeft een uitstekend jaar achter de rug, waarbij zowel de najaars- als de voorjaarscompetie werd afgesloten met een verdienstelijke 5de plaats. Deelname aan het welbekende Frans Turksma toernooi in Donkerbroek resulteerde bijna in de finaleronde, maar helaas werd de JO13 uitgeschakeld op doelsaldo. Dit weekend werd deelgenomen aan het jeugdtoernooi van vv Jubbega. Met 108 deelnemende teams afkomstig van 15 verschillende verenigingen en in totaal ruim duizend voetballers is dit toernooi één van de grotere enkeldaagse toernooien van de regio. Bij aankomst bleek dat het lot had uitgemaakt dat Waskemeer in een loodzware poule was ingedeeld met 2 eersteklassers (Jubbega JO13-1 en Gorredijk JO13-1) en 2 tweedeklassers (De Sweach JO13-1 en Read Swart JO13-1). Op voorhand beloofde het daarom een lastig toernooi te worden, maar de spelers gingen de uitdaging vol vertrouwen aan! Het toernooi was zo ingedeeld dat tweemaal tegen alle teams in de poule werd gespeeld. De eerste ronde was weinig succesvol, aangezien alle wedstrijden werden verloren. Toch werd er goed gespeeld en had er zeker in de wedstrijden tegen De Sweach en Read Swart meer ingezeten, maar o.a. enkele opgelegde kansen en een verkregen penalty resulteerden niet in een doelpunt. Voor de wedstrijden in de tweede ronde werd daarom een iets behoudendere tactiek gekozen door te spelen op de counter. Ondanks dat de eerste twee wedstrijden verloren gingen (2-0 van Jubbega en 1-0 van Read Swart), werd in de wedstrijd tegen De Sweach met 1-0 de eerste driepunter binnengesleept! Een fantastische vrije trap van Frits zeilde in de winkelhaak buiten het bereik van de kansloze keeper. De slotwedstrijd werd gespeeld tegen vv Jubbega. Deze stonden tot de laatste wedstrijd gelijk qua puntenaantal met vv Gorredijk, maar aangezien laatstgenoemde haar slotwedstrijd met 0-0 gelijkspeelde tegen Read Swart was Jubbega bij winst verzekerd van de toernooiwinst. De spelers van Jubbega stapten het veld in met de gedachte dat ze de wedstrijd tegen Waskemeer “wel even” zouden winnen, mede doordat de 1ste wedstrijd met 2-0 werd gewonnen. Jubbega kwam echter van een koude kermis thuis, want de JO13 vormde een uitstekend verdedigend blok waar Jubbega niet doorheen wist te breken. In de spaarzame gevallen dat dit toch gebeurde stond keeper Lukas z’n mannetje. Naarmate de wedstrijd vorderde namen de frustraties toe aan Jubbega zijde, maar Waskemeer gaf geen krimp en wist daardoor een verdiend punt uit het vuur te slepen! Gevolg hiervan was dat niet Jubbega maar Gorredijk er met de toernooiwinst vandoor ging, wat Waskemeer natuurlijk de nodige bedankjes vanuit het Gorredijk kamp opleverde. Hierdoor konden de spelers uiteindelijk toch met een tevreden gevoel de kleedkamer opzoeken. In de kleedkamer werd afscheid genomen van Lukas met o.a. een kaart met daarop alle namen van de spelers. Lukas verhuist namelijk naar Ureterp en gaat daar de plaatselijke voetbalvereniging versterken. Hij is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een uitstekende keeper die zijn team er menigmaal doorheen heeft gesleept. We zijn er zeker van dat hij ook bij Ureterp succesvol zal zijn en hopen hem natuurlijk nog eens te mogen begroeten op ons sportpark. Na een groepsfoto met Lukas (inclusief de aangeboden zonnebrillen van de supportersvereniging van Jubbega) op de voorgrond werd uiteindelijk de terugreis ingezet naar Waskemeer, waarmee er definitief een einde is gekomen aan het seizoen van de JO13.
1 Bakkeveen JO13-1 0 0
2 Drachten JO13-2 0 0