JO13 wint overtuigend van RWF

JO13 wint overtuigend van RWF Op een koud sportpark ’t Ald Leger speelde de JO13 afgelopen zaterdag tegen RWF JO13-2. Waskemeer ging de afgelopen competitiewedstrijd met 6-2 het schip in tegen J.V. Oostenburg en was daardoor gebrand op een goed resultaat. De gasten uit Frieschepalen hadden hun laatste competitiewedstrijd juist winnend afgesloten met een overtuigende uitslag van 11-0, waardoor Waskemeer vol aan bak zou moeten om de aansluiting te behouden met de top van de ranglijst. Om 8:45 was het scheidsrechter De Boer die floot voor de aftrap. Waskemeer bleek geen last te hebben van het vroege tijdstip en trok gelijk het initiatief naar zich toe. Met vlotte combinaties over de flanken werd de tegenstander terug gedrongen op eigen helft en moest zich hierdoor beperken tot verdedigen. Nadat een doelpunt van Matthijs was afgekeurd omdat de voorzet net de achterlijn had gepasseerd was het Patrick die de eerste van de ochtend binnenschoot nadat de keeper de bal niet in één keer klemvast had. Waskemeer bleef geconcentreerd aanvallen wat resulteerde in doelpunten van Matthijs en Hein. Het vierde doelpunt van Waskemeer was er één uit het boekje. Patrick ging op avontuur en omspeelde drie spelers van RWF á la Messi en behield het overzicht door de geheel vrijstaande Matthijs aan te spelen. Deze aarzelde niet en schoot de bal beheerst achter de kansloze keeper. Hierna was het woord aan Jelmer v/d Vosse die zich met een individuele actie liet gelden en de bal de bal in hoek plaatste. Patrick deed in de eerste helft ook nogmaals een duit in het zakje door zijn 2de te maken. In de rust werden de puntjes op de spreekwoordelijke i gezet door de leiders Peeters en Bouma. RWF had echter ook omzettingen doorgevoerd en kwam daardoor de tweede helft een stuk beter voor de dag. Waskemeer had moeite om de stugge verdediging van RWF te doorbreken. Toch bleef het kansen creëren, waaronder één van Nanning die na een goed schot de keeper op z’n weg vond. Daarna was het Patrick die met mooie actie zijn doelpuntentotaal van de ochtend op drie bracht. Slotakkoord van de wedstrijd was aan Jelmer v/d Vosse. Hij werd diep gestuurd van achteruit en kwam 1-op-1 op de keeper te staan. Met een technisch hoogstandje wipte hij de bal over de keeper waarna deze in het net belande. Dit was het sein voor scheidsrechter De Boer, die een foutloze wedstrijd floot, om een einde aan de wedstrijd te maken. Door deze overtuigende overwinning blijft Waskemeer in het spoor van de koplopers, wat een prima prestatie is aangezien het gros van de spelers dit seizoen voor het eerst op groot veld speelt. Volgende week is de JO13 vrij, waarna het de competitie op 11 november met vertrouwen hervat in Surhuisterveen tegen SJO Feanstars.
1 Bakkeveen JO13-1 0 0
2 Drachten JO13-2 0 0