JO9 buigt in spectaculair duel het hoofd in en tegen Makkinga

JO9 buigt in spectaculair duel het hoofd in en tegen Makkinga Na de spectaculaire overwinning in eigen huis in de streekderby tegen Haulerwijk (eindstand 6-3, kijk HIER voor het verslag)) stond dit weekend een uitwedstrijd op het programma voor de JO9. Op sportpark Oosteinde kwamen de spelers van coaches Kim Groot en Tom Stellingwerf in actie tegen Makkinga. De groenhemden begonnen goed aan de wedstrijd en het was Bernt die met een prachtige openingstreffer zijn team op voorsprong bracht. Uiteindelijk wist de JO9 deze voorsprong uit te breiden naar 2-4. Makkinga bleek echter over de langste adem te beschikken en wist de wedstrijd te kantelen, mede door acht doelpunten van de behendige spits van de gastheer. Het duel eindigde hierdoor in een 9-5 nederlaag. Ondanks het verlies kunnen de groenhemden terugkijken op een goede en leuke pot. Met deze wedstrijd is de eerste competitiefase ten einde gekomen voor de JO9. Na een zware start hebben de spelers de smaak te pakken en als collectief een stijgende lijn ingezet, met als hoogtepunt de overwinning van vorige week. Voor nu hebben de spelers twee vrije speelweekenden voor de rug, waarna de tweede competitieronde gestart zal worden. De definitieve indeling en het programma zal t.z.t. door de KNVB gepubliceerd worden. Onderstaande foto's geven een impressie van de wedstrijd in en tegen Makkinga.
0 S.V. Haulerwijk JO9-1G 0 0
0 Donkerbroek JO9-1 0 0