Team uitgelicht: JO9

Team uitgelicht: JO9 De komende weekenden is het stil op ons sportpark. Tijdens de persconferentie van afgelopen dinsdag zijn de Corona maatregelen namelijk aangescherpt. Hierdoor zijn alle jeugd- en seniorencompetities voor ten minste vier weken stilgelegd. Dit betekent dat er de komende zaterdagen geen wedstrijden op het programma staan. Om toch het voetbalgevoel vast te houden zullen we de aankomende weken een voorstelrondje doen van onze jeugdteams. Voor de noodgedwongen competitiestop zijn namelijk de JO9, JO10, JO12 en JO15 op de gevoelige plaat vastgelegd door onze huisfotograaf Jaco Jonkman! We beginnen het voorstelrondje met de talenten van de JO9. De JO9 staat onder de bezielende begeleiding van Kim Groot en Tom Stellingwerf. Beide coaches zijn inmiddels alweer ruim drie jaar actief als leider binnen onze vereniging en hebben hun spelers letterlijk en figuurlijk zien groeien. In de eerste competitiefase zat de JO9 ingedeeld in een moeilijke poule. Na een zware start hadden de spelers echter de smaak te pakken en hebben ze als collectief een exponentieel stijgende groeilijn ingezet. Door hard te werken tijdens de trainingen op maandag en donderdag werd het veldspel steeds beter en kon de eerste overwinning niet uitblijven. Uiteindelijk kwam de eerste driepunter er uitgerekend tegen Haulerwijk. Op zaterdag 26 september werd de buurman namelijk met 6-3 verslagen op sportpark ’t Ald Leger door doelpunten van Bernt (2x), Tycho (2x), Metz en Asa. Het moge duidelijk zijn dat het na afloop een groot feest was met alleen maar blije gezichten bij de spelers! Het harde werken van de voorgaande weken werd hiermee beloond. De groenhemden zullen nu nog een tijdje moeten wachten voordat ze weer in wedstrijdverband in actie mogen komen, wat zoals het nu lijkt medio half november het geval zal zijn. Tot die tijd mogen de spelers ook onder de huidige Corona maatregelen gelukkig wel blijven trainen. Tegen de tijd dat de competities weer hervat kunnen worden zullen de spelers weer staan te trappelen om in actie te komen. Coaches Kim Groot en Tom Stellingwerf hebben aangetoond dat met veel passie, enthousiasme en spelplezier mooie resultaten behaald kunnen worden en zullen er alles aan doen om ook na de hervatting de ingezette lijn verder door te trekken! Beide onderstaande teamfoto’s zijn gemaakt door Jaco Jonkman.
0 S.V. Haulerwijk JO9-1G 0 0
0 Donkerbroek JO9-1 0 0