Overtuigende overwinning Waskemeer

Overtuigende overwinning Waskemeer Waskemeer heeft zaterdag uitstekende zaken gedaan door overtuigend te winnen tegen subtopper Fc Wolvega. In Waskemeer werd het na een 0-1 ruststand uiteindelijk 3-1 voor de thuisploeg. Waskmeer begon het duel voortvarend en nam meteen het initiatief. Het resulteerde al snel in een paar goede kansen, waarvan de grootste voor de actieve Bouwe Veenstra was. Toch was het Fc Wolvega op voorsprong kwam. Na een goed uitgevoerde counter van de technisch vaardige gasten was het de snelle Sander Stroop die alleen voor keeper Bouma bekwaam afrondde. Het spel van de gastheren bevatte teveel fouten om het Fc Wolvega heel lastig te maken waardoor de paarshemden met een voorsprong gingen rusten. Na rust was het een ontketend Waskemeer dat in de vorm van Veenstra een uitstekende kans kreeg om de gelijkmaker te produceren. Helaas zag hij zijn inzet van dichtbij gestopt door de keeper. Toch zou de gelijkmaker niet lang uitblijven. Een sublieme steekbal van de uitstekend voetballende Jurrien Hummel zette Teggo Peeters alleen voor de keeper, waarop Peeters bekwaam afrondde. Wolvega probeerde vuist te maken, maar kreeg geen enkele kans om in de wedstrijd te komen. Nadat Douwe van der Mei met een kopbal de bal had geraakt, Herbert Golsteijn van dichtbij een schot gekraakt zag en een schot van Roy Kemna ternauwernood door de keeper werd gestopt, wist Golsteijn de groenhemden op voorsprong te schieten. Ook na deze voorsprong bleef Waskemeer het spel volledig dicteren en zag dit enorm overwicht al snel beloond met een uitstekend doelpunt van Veenstra. De voortdurend een grote plaag voor de verdediging vormende Veenstra liet de keeper van Wolvega met een geplaatste schuiver kansloos. Meteen na de aftrap had spelverdeler Hummel een uitgelezen mogelijkheid om ook de 4-1 te maken, maar zijn schot werd gekeerd. Waskemeer hield volledig controle over het duel en Wolvega kon van geluk spreken dat onder meer invaller Theo Meijerhof een fraaie hakbal nog net zag gestopt. Vlak voor tijd maakte de talentvolle A-junior Tjeerd Haites zijn debuut. De stand bleef onveranderd waardoor Waskmeer belangrijke punten pakte.