Paasweekend levert Waskemeer 6 punten op

Paasweekend levert Waskemeer 6 punten op Nadat Waskemeer zaterdagmiddag op bezoek bij Pesse met 0-2 wist te winnen, stond 2e paasdag Angelslo thuis alweer op het programma. Ondanks dat de groen zwarte equipe tot tweemaal toe in eigen huis op achterstand kwam, wist het dankzij een veerkrachtig optreden uiteindelijk verdiend met 4-2 te winnen. Op een stormachtig sportpark ’t Ald Leger, werd eerst een minuut stilte in acht genomen. Deze minuut kende voor de gasten een dubbele lading, naast het overlijden van Johan Cruijff werd stil gestaan bij het overlijden van de oud-voorzitter van Angelslo. Nadat scheidsrechter Bekhof voor de aftrap had gefloten, viel er in het eerste bedrijf weinig voor de supporters te genieten. Waskemeer had vol tegen de wind in en kwam er moeizaam uit, maar hield het daarentegen achterin goed dicht, waardoor Angelslo ook nauwelijks gevaarlijk werd. Slechts eenmaal hoefde doelman Bouma zich te strekken door een inzet van El Asri over het doel te toucheren. De overige schoten misten aan beide zijden de juiste precisie en verdwenen veelal naast het doel. In de hoop de regie op het middenveld te behouden, werd in de rust de moegestreden Jurrien Hummel gewisseld voor Marlon Brans. In de tweede helft ging de amusementswaarde omhoog, daar beide ploegen vol voor de winst streden. Een goede voorzet van Nicky Smid belandde voor de voeten van Bouwe Veenstra, welke knap voor diens directe tegenstander kwam.  Het schot werd echter door doelman Katoen gepakt, de daaropvolgende spelhervatting en onachtzaamheid in de verdediging bij Waskemeer, resulteerde in een voorsprong aan Drentse zijde. De doorgebroken middenvelder haalde hard uit, waarbij doelman Bouma kansloos achterbleef. Enkele minuten later kreeg Waskemeer een vrije trap op ruim 25 meter van het doel. De inzet van aanvoerder Poelstra werd door de muur met de hand gepareerd. De vrije trap die op de rand van het zestienmetergebied volgde werd hard en bekwaam door Smid in de bovenhoek geplaatst. Lang konden de Friezen niet van de gelijkmaker genieten. Middenvelder Arslan soleerde namens Angelslo aan de buitenkant het strafschopgebied in en gaf een uitstekende voorzet die eenvoudig werd binnen getikt. Waskemeer was enigszins aangedaan. De manschappen van trainer van den Wildenberg leken hiervan te gaan profiteren, echter miste de Drentse inzet de juiste precisie en schampte de paal. Waskemeer nam het heft steeds meer in handen, wat wederom in de gelijkmaker resulteerde. Nicky Smid scoorde opnieuw, nadat hij op de rand van het strafschopgebied werd ingespeeld, goed wegdraaide en de bal hard in het nylon trapte. In navolging op deze gelijkmaker werden er met enige regelmaat diverse harde duels op het middenveld uitgevochten. Met nog zo’n twintig minuten te gaan, werd de licht geblesseerde Bart Kuper vervangen door Theo Meijerhof. Na een goede combinatie op het middenveld tussen Holder en van Veen, kwam terstond Bouwe Veenstra gevaarlijk door over de rechterflank en gaf een uitstekende voorzet op de inkomende Meijerhof. In een uiterste poging probeerde de verdediger zelf de bal nog weg te werken, maar tot vreugde van Waskemeer, schoot hij de bal achter diens eigen doelman. Met nog een kwartier te spelen, werd de derde wissel toepast. De ervaren Sietze Keuning werd ingebracht voor Teggo Peeters die het veld met kramp moest verlaten. Angelslo ging hevig opzoek naar de gelijkmaker, maar kon daartoe geen vuist maken. In de slotfase produceerde doelman Johan Bouma een assist door met een goede uittrap Theo Meijerhof weg te sturen die op zijn beurt de Drentse doelman omspeelde en binnen tikte. Enkele minuten later zorgde scheidsrechter Bekhof voor het eindsignaal. Tot vreugde van de thuisclub werd hiermee voor de tweede maal dit paasweekend een terechte overwinning geboekt. Bekijk hieronder de door Jaco Jonkman gemaakte wedstrijdfoto's.
1 Griffioen De 1 26 67
1 Mamio 1 4 10