Nieuws Home Teams Trainingstijden Besturen Programma Bardiensten Jeugd Contact Inloggen App
za. 31 aug. 2024 15:15
Sportpark 't Ald Leger
TLC 3
TLC 3
Hayco van der Veen
(Jenno de Boer)
Geert Jan Leeuw
(Bart Roijinga)
tegenstander
Rene Visser
(Hayco van der Veen)
(Rolf Stuiver)

Waskemeer 5 nog volop in de race voor Europees voetbal

Waskemeer 5 nog volop in de race voor Europees voetbal Door omstandigheden kon de vaste reporter er niet bij zijn tijdens de seizoensopening tegen het altijd lastige TLC 3. We zijn allemaal erg blij dat Joost een serieuze relatie heeft, maar dat het zo snel al ten koste gaat van zijn aanwezigheid op de zaterdagen lijkt een potentieel gevaar. Ditmaal was er een jubileum van de schoonouders, iets wat wij lastig kunnen controleren. Gelukkig is er inmiddels duidelijk afgesproken dat Joost zijn nieuwe familie zal opleiden en uitleggen dat zaterdag voetbaldag is. Laten we er het beste van hopen. Door het ontbreken van enkele vaste waarden moest het 5e zich redden met een krappe selectie van 13 man en een vlaggenist. Verstandig vond er een kort overleg plaats met de aanvoerder van TLC en de leidsman Willem Hut waarin werd overeengekomen dat de wedstrijd vandaag geen 2 maal 45 minuten zou duren maar enkele minuten korter. Tevens een drinkpauze waarbij de puntjes op de i kunnen worden gezet. Nieuwkomers Martijn van der Meulen en Symen Tel kunnen terugblikken op een voortreffelijk eerste optreden in het groene hemd. Martijn was geblesseerd en kon dus de honneurs waarnemen voor de afwezige vaste grensrechter. Symen liet zien dat hij over een prima basisconditie beschikt, ruim voldoende voor de 6e klasse reserve. Omdat er bij de aanwezige 13 spelers al 4 spelers aan hadden gegeven geen volledige wedstrijd te kunnen spelen leek er een potentieel tekort te zijn om beide helften met 11 spelers te spelen. Dit werd vakkundig opgelost door Halbert van de Veen die net voor rust samen met zijn directe tegenstander op tactische wijze aangaf bij de scheidsrechter dat het welletjes was en beide heren mochten van Willem vertrekken met een rode kaart op zak richting de douche. Hierdoor konden beide ploegen door met 10 spelers en was het tekort opgelost. Dan de wedstrijd zelf. LTC 3 beschikt over veel jonge en fitte spelers, waar Waskemeer 5 al jaren bestaat uit oude mannen die steeds meer pijntjes krijgen en ieder jaar weer een stukje fitheid in moeten leveren. Dit verschil maakte dat Waskemeer de bal goed rond liet gaan en de jonge gasten uit Leek en Tolbert hard achter het ronde leer aan renden. Na wat goede kansen voor Bart en Hayco was het diezelfde Hayco die voor de ranja (er was geen barpersoneel dus thee was er niet) toch een doelpuntje mee pakte en Waskemeer 5 op terechte voorsprong bracht. Na de pauze werd Geert Jan Leeuw ingebracht en die liet zijn benen spreken. De hoekschop werd genomen door Bart en de bal viel redelijk in de buurt van Geert Jan die met een uiterste krachtinspanning de bal met een schitterende volley kiezelhard door het midden in het doel schoot. De doelman heeft waarschijnlijk de bal niet gezien, ook al spaken er mensen over een gemeende blunder waar volgens mij geen sprake van was. Omdat ook de tegenstander een doelpunt wist te maken leek het nog even spannend te kunnen worden. Dit duurde echter niet heel lang want Rene Visser mocht een perfect uitgespeelde combinatie afdrukken wat hij ook perfect deed. Jammer dat de camera nog niet draaide tijdens deze eerste thuiswedstrijd, want Rene scoort niet vaak en had deze graag op digitaal beeld willen vereeuwigen. LTC raakte ietwat gefrustreerd door het scoreverloop en de duels werden telkens wat grimmietiger. Zo raakte Cees, die overigens zijn doel op professionele wijze met goede reddingen schoon hield, bijna geblesseerd door het doorlopen van een aanvaller van LTC. Cees is fit en wordt nog fitter omdat hij dit jaar ook nog gaat trainen, en met zijn sterke lichaam wat toch de dubbele massa had dan dat van de aanvaller van LTC wist hij zelf zonder serieuze problemen uit het duel te komen. Zijn tegenstander moest verzorging hebben en was duidelijk in shock van wat hem was overkomen. Toen er ook nog een corner van Waskemeer door Ed in het doel verdween was de moed verloren bij LTC en werd de wedstrijd eenvoudig tot het einde uitgespeeld door Waskemeer met hier en daar nog technische hoogstandjes. Al met al een prima eerste optreden van het seizoen en het Europese avontuur lijkt nog niet afgelopen voor de golden oldies van de vereniging.
14/09 Marum 4 Waskemeer 5 4 - 2
07/09 S.V. Haulerwijk 3 Waskemeer 5 4 - 0