Nieuws Home Teams Trainingstijden Besturen Programma Bardiensten Jeugd Contact Inloggen App
dagen
uur
minuten
seconden
za. 18 mei 2024 14:30
Sportpark 't Ald Leger
Herbert Golsteyn
(Hendrik Haaisma)
Halbert van der Veen
Herbert Golsteyn
(Halbert van der Veen)
tegenstander
Halbert van der Veen
(Herbert Golsteyn)

Waskemeer 5 recht de rug tegen Zuidhorn

Na de buitenaardse invasie van afgelopen donderdag op sportpark ’t Ald Leger zijn de manschappen van Waskemeer 5 weer met beide benen op de grond gezet. Lang waren de groenhemden in de race om het kampioenschap maar na het bezoek van FC Assen in hun vliegende schotel aan het sportpark ’t Ald Leger werden de kampioensambities binnen enkele minuten aan flarden geschoten en werd uiteindelijk een astronomische nederlaag geleden van buitenaardse proporties zoals die in het melkwegstelsel nog niet veel vaker is voorgekomen. Naast de schade van de nederlaag kwamen ook enkele spelers met de nodige pijntjes uit de strijd. En alhoewel de spelers van Waskemeer 5 nog jong zijn van geest is dat geenszins van toepassing op de botten en spieren van de spelers die tand des tijds niet hebben weten te doorstaan en door vele jaren aan cumulatieve deflatie en slijtage inmiddels in de categorie ‘oud en economisch afgeschreven’ geplaatst kunnen worden. Als door een wonder van hogerhand kon coach Rolf Stuiver zaterdag echter gewoon weer beschikken over een selectie van welgeteld bruto 14 man (wat omgerekend naar netto-waarde echter op krap aan afgerond 9 man uit zou komen).

Gelukkig troffen de groenhemden in de mede-groenhemden van Zuidhorn een geduchte tegenstander op het gebied van fitheid. De gasten uit Groningen waren qua leeftijd dan gemiddeld wel vele jaren jonger dan de Waskemeer 5 maar moesten het behoudens dat aspect verder op alle vlakken afleggen t.o.v. de thuisploeg. In de eerste helft waren beide partijen bevangen door hittestress waardoor de kansen spaarzaam waren. De grootste kans kwam op naam van Bart Roijinga die na een heuse scrimmage voor het vijandelijke doel de bal voor zijn voeten kreeg maar ondanks het spelinzicht en de finesse die hij zichzelf toeschrijft de bal op curieuze wijze niet tegen de touwen wist te krijgen. In de rust werden de manschappen streng toegesproken door captain Huub, iets wat veel indruk maakte op diens teamgenoten. Omdat het gesprek al snel iets te serieus van toon werd kreeg het gesprek vakkundig een twist naar een luchtig karakter waarbij uitgebreid gefilosofeerd werd over het zonnen van bepaalde lichaamsdelen waar de zon normaliter nooit schijnt en werden onderling tips uitgewisseld over mogelijke posities en insmeermogelijkheden.

Met deze gedachtes nog vers in het geheugen begonnen de groenhemden scherp aan de tweede helft. Bij Zuidhorn bleek de tank al snel leeg te zijn waardoor de thuisploeg heer en meester was. In de 55ste minuut viel de verdiende openingstreffer. Een bekeken boogbal van Hendrik Haaisma belandde tot verbazing van iedereen (maar nog het meeste van zichzelf) op de deklat waarna de bal terstond voor de voeten van Herbert Golsteijn kwam. Deze aarzelde geen moment en schoot de openingstreffer tegen de touwen. Hierna was het woord aan Halbert van der Veen die als papa in spé eigenhandig de score wist te verdubbelen nadat hij iets daarvoor nog de paal wist te raken. Het verzet bij Zuidhorn was hiermee definitief gebroken waarna de fameuze HalHer combinatie uit de kast werd getrokken. Op aangeven van Halbert van der Veen wist Herbert Golsteijn namelijk zijn tweede van de middag te maken. Het hoogtepunt kwam echter van de voeten van Zuidhorner Pim de Boer die vanaf 25 meter de bal snoeihard in de winkelhaak wist te schieten wat hem een applaus van beide teams opleverde. Voor het slotakkoord werd nogmaals de HalHer combinatie van stal gehaald maar ditmaal in omgekeerde volgorde. De onvermoeibare Herbert Golsteijn werd diep gestuurd en gaf de bal tot verbazing van iedereen zowaar op onverklaarbare wijze breed (waarschijnlijk een symptoom van vlinders in je buik) op teamgenoot Halbert van der Veen die dit buitenkansje tot doelpunt wist te promoveren. Dit doelpunt was gelijk de laatste actie van de wedstrijd want leidsman Willem Hut floot hierna voor het einde. De groenhemden hebben hiermee de rug weten te rechten na de nederlaag van afgelopen donderdag. Woensdag wacht wederom een midweekse speelronde, in eigen huis wordt dan aangetreden tegen TLC (aanvang 20:00).

Uitslagen
16/09 RWF 4 Waskemeer 5 2 - 4