Waskemeer maakt het onnodig spannend tegen NWVV

Waskemeer maakt het onnodig spannend tegen NWVV Dinsdagavond stond voor Waskemeer het inhaalduel tegen NWVV op het drukke programma. Waskemeer wist in eigen huis, middels een magere 2-0 zege, de in degradatiezorgen verkerende gasten uit Nieuw Weerdinge te verslaan. Dankzij deze overwinning, hebben de groenhemden 4 overwinning geboekt in 11 dagen tijd. Op sportpark ’t Ald Leger was de thuisclub van meet af aan de bovenliggende partij met diverse scoringskansen tot gevolg. De gehele voorhoede kreeg deze avond de gelegenheid om de score te openen, maar allen waren niet gelukkig in de afronding. In de eerste minuten snelde Bart Kuper door de defensie van de gasten heen, maar diens inzet miste precisie. In navolging op dit eerste wapenfeit, produceerden Kuper en Veenstra enkele goede voorzetten, welke allen onbenut bleven. Nicky Smid kreeg een levensgrote kans, maar kon de bal niet de juiste richting meegeven, waardoor de bal rakelings voorbij de tweede paal vloog. Een fractie later stuurde Smid op diens beurt de snelle Veenstra weg die oog in oog met de doelman en omringd door enkele verdedigers, de bal niet hard genoeg raakte, waardoor ook zijn inzet een eenvoudige prooi voor de Drentse doelman was. Daarnaast werd een corner door Holder richting het doel gekopt, maar werd de keeper geholpen door een verdediger op de doellijn die de bal nog net weg kon werken. Doordat de thuisploeg zelf de kansen die het kreeg niet verzilverde, leek bijna een oude voetbalwet in werking te treden. NWVV wist door slordigheden in de defensie, de bal in een vroegtijdig stadium rondom het zestienmetergebied te onderscheppen. Op één doelpoging na, waarbij keeper Bouma handelend moest optreden, waren echter de Drentenaren niet bij machten om deze momenten af te straffen. Vijf minuten voor tijd beloonde Waskemeer zich zelf uiteindelijk wel met een doelpunt, Bouwe Veensta maakte ditmaal oog in oog met de doelman geen fout en scoorde beheerst diens dertiende treffer van het seizoen. In de tweede helft bleef Waskemeer de bovenliggende partij, maar was het zo nu en dan NWVV dat gevaarlijk counterde. In het eerste kwartier na rust creëerden de groenhemden een behoorlijk aantal kansen, welke onbenut bleven. Enkele voorzetten vanaf de flanken zorgden met name voor het nodige gevaar. Waskemeer speelde een groot gedeelte in de tweede helft te onrustig, waardoor ook potentiele kansen al in een vroegtijdig stadium werden afgebroken. Daarnaast hadden de middenvelders Holder en Van Veen enkele malen zelf de trekker op de rand van het zestienmetergebied kunnen overhalen, maar beiden waren doorgaans niet zelfzuchtig genoeg. Tevens wist de sluitpost een hard schot van Smid knap te pareren en verdween een schot van Veenstra op het dak van het doel. Daar opnieuw de vele kansen niet voor een ruimere voorsprong zorgden, bleef het ongemeen spannend. In de omschakeling was het zowaar NWVV dat tot tweemaal toe dichtbij de gelijkmaker was. In eerste instantie werd een geplaatst schot door verdediger Bart Roijenga met diens lichaam geblokt. Ondanks het appelleren van de Drentenaren voor hands, oordeelde de degelijk fluitende scheidsrechter Spinder correct door het spel voort te zetten. Enkele minuten later brak topschutter Marko Mihalji door en schoot verdienstelijk op doel. Johan Bouma wist de bal te toucheren en kreeg daarbij vervolgens assistentie van Sietse Keuning, welke de bal voor de doellijn weg wist te werken. Tien minuten voor tijd viel het doek officieel voor de blauwzwarte formatie uit Nieuw Weerdinge. Invaller Jan de Groot poogde een voorzet in een doelpunt om te zetten. Een verdediger van NWVV trachtte dit middels een uiterste inspanning te voorkomen, maar passeerde daarbij diens eigen doelman. Ten einde de overwinning veilig te stellen, werd het resterende gedeelte van de wedstrijd sober uitgespeeld. Bekijk hieronder de door Jaco Jonkman gemaakte wedstrijdfoto's.
1 Griffioen De 1 26 67
1 Mamio 1 4 10